Var det dags för läsande?

Fått ett besök på ett gammalt inlägg där jag diskuterar bokläsning. Lovade lite att jag skulle försöka ta upp det där lite om jag blev stucken en bok i handen. Har ganska mycket olästa böcker hemma just nu. Känner samtidigt inte jag har något jag är jättesugen på att läsa. Planerar förstås som vanligt läsa som det faller mig på, så som jag gör med allt annat.

Vet att historier gör en till en bättre typ. Men det finns inget särskilt behov av att det skulle vara just från böcker för den effekten. Tycker mig ha god tillgång på sådant ändå.

Ska ändå, för att leva upp till mitt löfte, försöka läsa lite mer bok nu en vända. Tror jag att jag kan tänka mig. Vill inte bete mig för förutsägbart heller dock. Finns typ en poäng i att bara skita i att ta upp läsandet nu. För att illustrera lite för mitt lilla hov att de inte bestämmer över mig. Tror jag spelar med, om än lite försiktigt, en vända.

Kommentera

