Gurka…..?

Vet ju, att varje gång jag attackerar mitt lilla hov här på bloggen sinkar jag dem. Gör att det kommer att ta ytterliggare ett tag till att de bestämmer sig för att ge tillbaka mig min pengahög och mina titlar. Och det är faktiskt just därför jag attackerar dem. Det är trots allt så att deras plan är att dra igång någon festlighet kring det hela, och det är något jag inte vill vara med om.

Utöver rädslan för att de igen, genom sin inkomperens, ska göra mig illa, så är det så att jag inte vet vad som väntar mig efter detta planerade stolleri. Oföutsägbarheten gör att jag känner att jag kan tänka mig stanna lite till i denna värld. Trivs trots allt ganska bra. Även om jag är principiellt emot det; även om jag rent moraliskt tycker de har ett ansvar att göra överräckandet snarast och med minsta möjliga dramatik.

Blir en fråga för mig att balansera de olika värderna här. Och förstås, vad jag främst försöker göra är att hålla koll på vad som händer.

Vet att dessa mina medmänniskor kommer göra vad de kan för att få till saker. Skapa en ny värld åt mig baserat på tolkningar av mer eller mindre vaga preferensuttryck. Har sett dem försöka göra så förr trots allt. Denna gång har de bättre chanser än någonsin förut att faktiskt lyckas.

Det är ganska tydligt märkbart att deras tolkning av vem och vad jag är, vad jag bryr mig om och vad jag har preferenser, har ändrats ganska rejält. Och det har varit märkbart bara senaste månaderna. Känner att det fortfarande är mycket att göra om jag ska vrida dem närmare mig, även om det går i rätt riktning.

Vet inte, tror inte jag kan tunna ut mitt förakt mot dem än. Ser fortfarande inkomptens där. Och ganska mycket av det. Så länge de gör mig illa som en konsekvens av deras bristande kompetens kommer mitt förakt mot dem kvarligga. Sedan måste jag förstås också försöka hålla mitt löfte om att upprätthålla en avgrundsdjup avsky för dem så länge pengahög inte är överräckt. Något annat skulle vara oansvarigt, löften som detta är till för att hållas.

Vet att detta inlägg inte tillför något nytt, och inte förändrar något gammalt. Men så blev det. Är trött nu och ska sova. Gurka!

Kommentera

