Till lugnets försvar

Livet går lugnt, och jag trivs överlag bra. Men, kan som vanligt ändå inte sluta oroa mig. Vet att jag är ganska ämgslig av mig. Tydligt en konsekvens av den skit jag råkat ut för genom livet. Så är det. Inte så mycket att fundera på, mer något att förhålla sig till.

Lillebror har de senaste veckorna eller så börjat hajpa miljardärlivet. Vet inte riktigt varför. Men funderar som så ofta. Kan det vara mitt lilla hov som vill åt mig igen kanske? De har trots allt en liten skuld till mig, någonstans i den storleksordningen.

Vill bara påminna lite om att jag absolut inte vill råka utför någon dramatisk överraskning. Inget nytt helikopterprojekt. Om sådant händer kommer jag lägga benen ryggen och gråtandes gömma mig någonstans. Igen. Så jag önskar å det starkaste att överräckningen av min pengahög och mina fina titlar avdramatiseras så mycket som bara möjligt.

Jag önskar särskilt undvika höga ljud och folksamlingar. Särskilt om jag inte enkelt kan ta mig ifrån. Likaså vill jag kraftigt undanbedja alla försök att sätta starka emotioner i mig. Sådana aktiviteter kan trigga en mycket kraftig negativ reaktion, helt oavsett tanken bakom projektet. Vill verkligen inte se ett försök att upprepa helikopterprojektet, eller ens något i samma idétradition.

Missförstå mig rätt, har inte något som helst emot existensen av denna tradition. Men har mycket svårt att se hur det ens skulle vara möjligt att utsätta mig för denna typ av tillställning med annat än fullständigt katastrofalt resultat.

Försöker själv i mitt liv begränsa den emotionella stimulans jag utsätts för. Det finns skäl till varför jag vill leva ett relativt lugnt och händelsefattigt liv. Vill inte gärna se mina medmänniskor sabotera detta lugn.

Kommentera

