Gurka. Gurka. Gurka.

För någon vecka sedan när jag besökte mormor sade hon något om sin kompis. Min storebror skulle tydligen dit och hjälpa till med datorn. Något han tydligen gör ibland. Känner alltid att jag inte har med det där att göra i och med att jag inte är inblandad. Känner inte själv denna kompis till mormor, träffat henne en gång.

Detta har dock fått mig att tänka. Den institution jag kallar mitt lilla hov verkar länge varit i händerna på herre som bodde inneboende hos denna mormors kompis. Om jag förstått det hela rätt. Har frågat mig om det fortfarande är så. Att det sitter en filur som har en ledande postion i mitt lilla hov där. Kanske är det rent av så att när min storebror ska hjälpa till med datorn så är det ibland (alltid?) relaterat till denna institutions verksamhet. Kanske är det så att det är samma herre som sitter där som alltid setat där.

Fick lite för mig dock att han skulle ha lagt benen på ryggen. Efter helikopterprojektet -14 så blev jag erbjuden kokt potatis, på burk, av mormor, som tydligen var från det hushållet (kändes väldigt märkligt). Tänkte då att det mycket väl kan vara så att han tagit det seriöst att jag ville bli av med honom och han valt att sticka.

Funderar också på om det är så att den verksamhet jag tillskriver mitt lilla hov väsentligen bara är denna herres ageranden. Skulle kanske egentligen inte vara särskilt märkligt. Tydligt att andra springer hans ärenden i så fall, men ändå.

Vet att han har en policy att vägra träffa mig. Oavsett allt. Känner väl att jag inte har jättemycket respekt för denna regel. Regler är till för att brytas, eller i vart fall ifrågasättas. Har också en känsla av att han sitter med ett regelverk för hur man ska hantera prinsar han behandlar mig efter. Vill inte riktigt respektera min könsidentitet och så. Jag har verkligen fått intrycket att regelverket för hur man hanterar prinsessor är ganska annorlunda, men metodiken i hans operationer verkar vara samma som alltid. Detta är förstås lös spekulation från min sida, men ändå.

Vill säga att om det är samma herre som sitter kvar, efter alla dessa år, så finner jag det ändå på något sätt respektingivande. Uppskattar det dock knappast, tyvärr, han har trots allt varit centralfigur i mycket av de ageranden som kommit att göra mig illa. Så skulle vilja ha ett säkerhetsavstånd. Inget personligen emot denna herre, men är väldigt obekväm med det inflytande han har över mitt liv. Dessutom verkar han väldigt nedsjunken i sitt regelverk, vilket jag är väldigt obekväm med. Regler gäller inte mig. Aldrig. Och om de ändå gör de så ignorerar jag dem tills de inte gör det längre.

Även om jag inte uppskattar närvaron av typer som haft en direkt inblandning i att göra mig illa så står jag förstås fast vid min tanke att jag är beredd att förlåta de som gottgör sig. Så vi får se hur det blir. Ska försöka att inte vara för arg av mig. Är trots allt i stort mycket nöjd med hur mitt liv ter sig och tycker, som jag skrev för någon månad sedan, mig vara lycklig.

Gurka.

Kommentera

