Intressant spaning på mina medmänniskor

Har nu sett något som jag närmast borde kunna tolka som en ny tvärvänding hos mitt lilla hov. Fantastiskt. Tycker förstås som alltid om att se att de finns omkring mig. Om inte annat för att det bekräftar att de inte gett upp mig. Det bekräftar att de inte har förmåga att gömma sig för mig. Vilket också är betryggande.

Väljer att tolka senaste vändningen som att de bara har en väldigt ytlig koll på vad och vem jag är. Det är i stor utsträckning i sin ordning. Har velat så förvirring för att på så sätt kunna hindra dem från att göra mig illa.

Den typ av bildmaterial jag klagade på i förra inlägget har med andra ord upphört att dyka upp i mitt flöde. Ska försöka reflektera lite över hur mitt lilla hov arbetar. Skrev för ett par inlägg om att jag specifikt inte ville att de skulle ta fram bilder på storbystade och trossjtärtade animefigurer och stoppa i mitt flöde. Det gick fram. Något inlägg senare skrev jag att jag visserliggen var oki med att andra uppskattade sådana bilder. Detta fick dem att fylla mitt flöde denna gång inte bara med trosstjärtar utan också med storbystar. Sedan när jag fyllde på med argument varför jag inte ville se sådana bilder i mitt senaste inlägg så försvann bådeoch.

Skälet till att jag ens nämnde storbystar till att börja med var för att göra meningen lite fylligare. Ett ‘och’ till, ett begrepp till. Kändes lite mindre enformigt så. För att skriva måste man leka lite. Annars blir det tråkigt. Och är det tråkigt att skriva texten är den än tråkigare att läsa. Att hitta synonymer är ett klassiskt skrivknep.

Ändrade också i ett inlägg tämligen precis före publicering. Angående att de verkade leta flickvän till mig. Från ett ”det är oki”, till ett ”det uppskattas”. Den förra var för att illustrera att jag var oki med en flickvän om det var vad de kunde hitta mig. Uppdateringen gjorde jag för att låta lite mer positiv. Har haft en sådan ovana att osa negativitet. Nackdelen blev kanske att texten blev lite mindre tydlig. Uppskattade jag att de sökte partner åt mig eller uppskattade jag att de sökte just en kvinnlig? Å andra sidan, även om jag sådde förvirring kanske inte det var så illa, trots allt ett uttalat mål från min sida.

Gissar på att det skäl att de började skicka mig en massa sådana där bilder tvärt mot mitt uttalade önskemål hade direkt att göra med att de en gång diagnostiserat mig som tsundere. Fantastiskt att jag lyckats få det bekräftat om mig. Tänker inte ta ställning till om den diagnostiseringen är korrekt. Men bara att ha fått det bekräftat för mig bortom rimligt tvivel att de gjort en sådan diagnostisering är intressant. Bekräftar att jag har en viss (om än begränsad) spaningsförmåga.

Vet nu alltså också att de begagnar sig av tre år gammalt underlag i sitt dagliga arbete. Utan att veta hur flyktig egenskapen de gett sig på att mäta faktiskt är. Kanske än intressantare är att de anväder spaningsunderlag från innan helikopterprojektets iscensättning. Det innebär att det finns en överhängande risk att datan de har om mig är uppblandat med mycket lågkvalitativt spaningsunderlag. Menar, de har en historia av att inte strikt hålla isär data baserat på mig och data baserat på deras troll. Inte omöjligt att jag personligen spridit disinformation, är inte helt dålig på att presentera saker på missledande sätt på gränsen till lögn.

En till sak, nu när jag tänker på det. Brukar regelbundet försöka skriva att jag missleder, eller manipulerar, och så. Mest för att få mitt lilla hov att känna sig mindre säkra på kvaliteten på deras arbetsmaterial. Det är i sig ett försök att sabotera deras arbete. Som vanligt för att jag vill att de ska prata med mig direkt istället för att hålla på att tramsa. Vet ju att de har en ovana att göra mig illa, så jag har inte så mycket annat val än att sätta käppar i hjulet för dem.

Mitt senaste inlägg hade också lite syftet att få mina medmänniskor att känna sig illa till mods. Vara lite själkrossande och så. Medvetet. Hittar jag ett sätt att göra det på som verkar effektivt gör jag gärna det. Känner liksom att de behöver inse att de inte utsätter sin prinsessa för den typen av trams. Hoppas på att ge dem skäl att backa från idén att de ska tramsa så att de istället kan lägga sig för mina krav. Och för det räcker det tydligt inte med att det vet att vad de gör är fel, så jag vill att de ska känna det också.

Kommentera

