Mer raljant skit

Avskyr egentligen att behöva vara fientlig mot mina medmänniskor. Tänkt vidare lite efter förra inlägget. Det där om trollets personlighet gör att jag kan gissa varför mitt lilla hov tyckte att begreppet ‘yolo’ väl beskrev filuren. Nu mejkar idén att de skulle svänga sig med begreppet plötsligt lite sens. Menar, jag har själv alltid varit raka motsatsen mot det där.

Som jag skrev så känner jag lite att mitt lilla hov tvärvänt senaste veckorna. I lördags betedde sig min familj lite som att jag var en filur de inte träffat förut. Har upplevt det förut med människor jag kännt länge. Brukar gå över fort. Tolkar det som att de fått reda på något om mig de inte vetat förut och därför känner sig osäkra på hur de ska agera, närmast nervösa.

Tyvärr blir mycket av vad jag tänker om mitt lilla hov spekulationer. I och med att jag inte vet något, de vägrar trots allt prata med mig. Och är jag inte med vid förhandlingsbordet så saknar jag också i allt väsentligt inflytande över deras beslutsprocesser. Tyvärr är det mitt liv de beslutar om så jag får ge dem feedback efter förmåga, och den feedbacken blir nödvändigtvis baserad på mer eller mindre lösa spekulationer.

Idag kännde jag mitt på eftermiddagen plötsligt att jag inte hade något att göra. Att Twitterflödet var uppläst och så vidare. Har traditionellt tolkat det som att mitt lilla hov dragit sig tillbaka. För att hålla möten eller så. Har dessutom skäl att trol att de gjort det, i och med att jag verkar ha pajjat deras planer igen. Däremot är det i början av sommaren nu, så sociala media börjar ta sommaruppehåll. Brukar också leda till lågtrafik en vända. Så kan mycket väl vara brus.

Måste vidmakthålla att allt annat de gör än att omedelbart vika sig för mina krav — ge tillbaka mig mina pengar och titlar, omlokalisera mig till Japan, och ge mig meningsfullt inflytande över deras organisation och mitt liv — bara bidrar att förvärra situationen. De gör mig illa rent av. Vidare, kommer de till någon annan slutsats än att detta är fallet och att jag har rätt är det för att de missförstrår situationen. Vilket i sin tur beror på de helt enkelt inte vet ett skit om mig utan sitter och spekulerar ihop trams baserat på ett eller flera troll.

Har sett mitt lilla hov backa från planer, för att ta ny sats, upprepade gånger. Efter varje gång har de hamnat lika dramatiskt fel. Om än med viss variation exakt hur de hamnat fel. Detta kommer att fortsätta tills de både väljer att gå med på mina krav, förutsättningslöst, och för en gångs skull faktiskt försöker ta reda på vem och vad jag är. Bara ett erkännande från deras sida att de inte vet ett skit om vad de håller på med, inte känner mig alls, och har gjort mig illa i flera år, skulle betyda mycket för mig. Skulle jag få chansen att lära känna dem, och få dem att lära känna mig, skulle det också lösa mycket problem rent praktiskt.

Skriver detta inlägg nu därför att jag har skäl att tro att de håller en serie möten nu. Att de försöker sätta upp nya planer nu. Den sekund de är färdiga med planerna kommer de hålla fast vid dem som de dårar de är tills dessa börjar falla i biter och rinna mellan fingrarna på dem. Det kan ta år tills nästa gång jag har en så god chans att påverka som just nu. Och kan jag bara få dem lite mer på rätt bana så kan det hjälpa lite åtminstone. Men illojala svikarkräk kommer de nog fortsätta vara, bara leta rätt på ett nytt troll att dyrka, och sedan fortsätta sprida rykten om mig till inflytelserika människor runt hela jorden, och fortsätta gaslampa mig och göra mig illa på hemmaplan. Ger väl en egotripp eller något, känna makten över medmänniskan och prinsessan i fingerspetsarna.

Gurka.

Kommentera

