Mer raljant kritik

Tanken var den att jag skulle vara mitt uppe i processen sömn just nu. Tyvärr har min hjärna vara lite för upptagen med att fantisera ihop okvädesord för saken. Är egentligen inte särskilt upprörd. Mitt lilla hov som ställt till det, och inget nytt heller. Bara deras idé att visa mig bilder på betrosade animefiguer som får sig en släng med sleven igen.

Det verkar som att de vill visa mig bilder på sexualiserade animefigurer. Stilen på dessa ser ut att vara väldigt anpassade för den så kallade manliga blicken. Lite som att mitt lilla hov missat jag inte är man.

Har så länge jag intresserat mig för anime och japansk popkultur aktivt undvikt inte bara trosvisandet utan hela ecchifenomenet. Det har alltid gjort mig obekväm. Är, som jag förstår det, inte helt ovanligt att människor som identifierar sig som kvinnor är obekväma med sexuell objektifiering av kvinnokroppen i populärmedia.

Skulle i det här läget i princip gissa på att mitt lilla hov vill para ihop mig med en tjej de hittat. Det uppskattas. Ser själv betydande fördelar med kvinnlig partner. Så det är bara jobba på. Det är denna idé med sexuellt explicita bilder som gör mig obekväm.

Så i den mån mitt lilla hov ligger bakom dessa bilder skulle jag vilja be dem tona ned det lite. Ta fram bilder med någorlunda kvalitet med element jag kan uppskatta. Vill jag se en naken kvinnokropp har jag en spegel. Behöver inte runkhjälpmedel, och bilder har aldrig funkat för mig för sådant vilket som. Tvärtom, ska jag ladda ned bilden och lägga den i min mapp med bakgrundsbilder är det i princip ett krav att den inte är sexuellt explicit. Trosvisande, stora bröst, och annat kan gå om det är undantagsfall och inte huvudfokus på bilden.

Kommentera

