Lite om flygande …

Igår när jag pratade med min lillebror kom vi in på ämnet hur vi skulle vilja bo. Fick verkligen en känsla av att han förhörde mig på mitt lilla hovs uppdrag. Allt annat än första gången. På många sätt betryggande att jag vet att jag har dem efter mig.

Pratade om att bo i palats med närhet till flygplats. Diskussioner med utgångspunkten att penghahögen är obegränsad gör att det blir lite sådär. Själv är jag mest intresserad av att leva ett lugnt liv där inte allt för mycket händer. Palats är jag oki med. Flygplats har jag mer blandade känslor för. Tycker inte om att flyga, särskilt inte med trams som säkerhetsteater, folkvimmel och så. Är rädd att skulle jag behöva göra sådant skulle det bli för mycket och jag skulle få svårare att orka med viktigare saker, som att äta och sova.

Trivs alldeles utmärkt med att ha allt jag behöver inom gångavstånd hemifrån. Skulle jag hamna så att jag behövde flyg skulle jag finna det ganska jobbigt. Förstår att mitt lilla hov försöker få ihop det efter jag surnade ihop över att de ville att jag skulle bo resten av mitt liv i Sverige. Och att flygande är en potentiell lösning.

Kravet att de ska omlokalisera mig till Japan kvarstår oförändrat, för alltid. Skulle inte kunna acceptera någon boning ute i ödemarken. Oavsett hur mycket av ett palats det är, och oavsett hur mycket luftburen infrastruktur stället kommer med. Skälet till varför jag helst bor mitt i storstad är just att jag vill ha nära till så mycket som möjligt. Ska jag ha min pengahög blir jag dock också något mindre beroende av denna närhet, finns andra lösningar om det finns pengar. Närhet till civilisationen är ändå ett starkt önskemål, om än inte nödvändigtvis inom gångavstånd.

Kommentera

