Min relation till en liten trop

För ett par veckor sedan rekommenderade min lillebror mig att följa en bot på Twitter som laddar upp skirvbordsbakgrunder av animestil. Många av dem av populära karaktärer och så. Tänkte att jag behöver rotera mitt gamla arkiv av sådana jag roterar som bakgrundbild på datorn. Följde det, laddat ned nya bilder ibland, och tagit bort en hel del gammla av låg kvalitet (både dålig komposition, men oftare hårt komprimerade jpeg).

Att jag följer detta konto har dock påmint mig om populariteten av bilder den karaktärernas trosor syns. Har aldrig förstått den tropen. Ser jag sådant i anime brukar jag se det som ett dåligt tecken och slutar ofta titta på den. Är också ganska obekväm med hela grejjen. Misunnar inte de som uppskattar sådant någonting, men det är verkligen inte min grej.

Blev också påmind om att det troll mitt lilla hov en gång blandade ihop mig med tydligen uppskattade detta. Kändes lite apropos ingenting när den kommentaren kom. Som så ofta när mitt lilla hovs existens indirekt kom på tal blev jag omedelbart talträngd så jag kunde inte säga ifrån. Tyckte det kändes ganska märkligt att bli anklagad för att gilla sådant. Hade aldrig uttryckt sexuellt intresse för någon eller något alls; och som modedetalj är ju grejjen fullständigt bisarr.

Tror inte jag har sagt ifrån om saken sedan dess heller. Å andra sidan torde mitt lilla hov veta att saker det där trollet har sagt och tyckt knappast är något jag vill bli påmind om. Inte i onödan i alla fall, och i synnerhet inte genom deras aktiva interventioner. Har bett dem städa upp den skit de orsakat trots allt. Har alltså inga skäl att tro att mitt lilla hov är inblandad i att jag får se sådana bilder nu; däremot tänkte jag ta chansen att påminna om dessa små detaljer när jag ändå hade tankar kring det i huvudet.

Kommentera

