Lite om lycka, min sådana

Min lillebror länkade till en video av en känd Youtubefilur. En jag följt länge. Om hur man ska göra för bli olycklig. Lite fascinerande, fick mig att reflektera lite över sådant där som lycka. Vanligen inget jag gör så mycket. Videon i sig kändes dock tämligen irrelevant för mig. Men reflekterade ändå över vad som är viktigt för mig och gör mig lycklig.

Skulle säga att det är tre saker som är viktiga för mig. Först och främst vill jag leva mitt liv lugnt och stillsamt. Inte något jag har några problem med att leva upp till. Vet att jag brukar fastna för anime som just lyfter fram det lugna livet som ideal, har väl kanske påverkats av det.

Nummer två är att ägna tid med människor som är viktiga för mig. Har som det är idag en nära relation till min familj och träffar dem regelbundet. Inte heller något omedelbart problem här. Känner mig dock klart isolerad från mina japanska släktingar, vilket jag också regelbundet uttrycker upprördhet och frustration över.

Tre på listan blir att jag vill känna att jag meningsfullt gör världen till en bättre plats. Genom mitt lilla hov har inte heller detta varit omöjligt. Känner överlag att jag lyckats ganska bra.

Som helhet så är det så alltså att jag den mesta av tiden känner mig lycklig med livet som jag har det. Skulle definitivt inte vilja riskera denna livsstil för en trendigare kariärorienterad livsstil eller liknande trams. Därför att jag då skulle mista vad jag har och är glad för.

Har fått konstatera att mina senaste inläggs oro för vad mitt lilla hov höll på att ställa till med var huvudsakligen obefogad. Om något verkar saker och ting ändrats till det bättre. Svårt att säga säker i och med att de vägrar prata med mig. Funderar lite på nu om de vill övertyga mig att förändra mitt liv i någon form av lyckosökande. Av tämligen uppenbara skäl skulle det vara ett alltigenom meningslöst projekt. Men ska inte oroa mig i onödan. Gurka!

Kommentera

