Måste försvara vad som är viktigt för mig igen.

Märker att jag får dra tillbaka en grej. Jag kan inte stanna i Sverige. Den dag jag får tillbaka min pengahög flyttar jag. Och jag har inga planer på att komma tillbaka. Någonsin.

Har den senaste timmer gråtit mer och intensivare än jag gjort på flera år. Bara tanken på att mitt lilla hov planerat för mig att jag ska bo i Sverige känns som att de försöker beröva mig allt som någonsin varit viktigt. Så jag får vidmakthålla, varje dag jag är kvar i Sverige är en dag de berövat mig. Hade lika gärna kunnat vara död som att vara här. Kan inte backa en millimeter från det ställningstagandet, klarar det inte emotionellt.

De senaste åren har jag hållt mig undan från att socialicera, har inte ens försökt leta partner, har uttryckt direkt avsky mot alla som ens antytt att jag skulle bli med jobb. Vad tror mina medmänniskor det handlar om egentligen? Jag vill inte etablera mig i Sverige. Alls. Vill inte ha med hålan att göra. Att då de människor jag trodde var på min sida i det här sviker mig, det blir för mycket för mig.

Avskyr hur det känns som att tiden rinner iväg för mig, år efter år, och inget jag kan göra åt det. Jag hade lika gärna kunnat vara död. Men jag har vetat att mitt lilla hov finns där och de kommer en dag att rädda mig ur skiten. Jag kommer att få tillbaka mina pengar och bli omlokaliserad till Japan. Det är den dagen jag levt för, den tanken har varit mitt allt. Och nu det här?! Jag kan inte ta det, kan inte acceptera det.

Min tanke har varit att jag ska få lära känna mina japanska släktingar. Och nu vill alltså mitt lilla hov ta ifrån mig mmin falmilj utan att jag ens fått lära känna dem. Det är för mycket. För stor förlust. Jag klarar det inte. De gånger jag har skrivit att jag väntar mig bli omlokaliserad till Japan snarast har jag menat det. Det har frustrerande, nära outhärdligt att behöva leva denna skugga av ett liv. Och nu vill mitt lilla hov alltså permanentisera det.

Inte märkligt att mitt trauma aldrig går tillbaka.

Kommentera

