Gurka #979

Skriver nog ett sista inlägg på temat jag hållt på med nu. Har hamnat i ett läge där jag försöker göra skadekontroll. Blev orolig för att mina medmänniskor skulle ge upp grejjer de jobbat länge med. Blir alltid så ledsen, illa till mods, när deras planer går i kras. Så även om jag inte vet om något dramatiskt hänt, så utifall att, skulle det vara så att ned var nödvändigt att jag stadgade upp lite så ville jag göra så.

Tänkte idag skriva lite mer om det där med japaniserandet av Sverige mitt lilla hov sysslat med väsentligen så länge de alls verkat här. Jag stödjer det i sak, och har också uttryckt stöd för det upprepade gånger och avser fortsätta göra så. Men det handlar kanske mer om att jag gärna ser att den japanska kulturen blir statuskultur; gärna så stort och brett som möjligt. Har ett lite kulturimperialistiskt tänk vad gäller det.

Så även om körsbärsträden i centrum triggade en spiral av oroskänslor i mig innebär det inte omedelbart att mitt lilla hov behöver tänka om allt de gjort. Det är väl kanske lite det som varit min poäng med senaste dagarnas inlägg. Vet inte exakt vad de planerar och varför. Så det är vad jag har att förhålla mig till.

Nu ska jag försöka ta mig i säng, och så hoppas jag att jag kommer kunna sluta oroa mig över småsaker.

Kommentera

