Frågan om huruvida min vilja är oläslig.

Har tänkt lite mer på förra inlägget jag skrev. Har kännts som att det var nästan pinsamt. Frågat mig ‘Är det sådär jag vill framställa mig?’. Menar, vill inte uppfattas som en weeb eller så. Mest för att jag inte vill associera mig med diverse kräk som finns i den subkulturen. Och för att det fundamentalt är en subkultur.

Å andra sidan uppstår ett problem när jag begagnar mig av min ovana att upprätthålla en fasad som inte är jag. Visst, har skrivit om samma saker förut, så inget nytt. Mina medmänniskor försöker tolka hur jag tänker och känner baserat på vad jag faktiskt gör och säger. I syfte att försöka göra mitt liv bästast. Men om mitt agerande aldrig riktigt är i linje med vad jag faktiskt känner, hur ska de då kunna veta? Samtidigt vet jag inte hur jag ska göra för att inte vika mig när jag känner att en roll och ett sätt att vara förväntas av mig.

Även genom bloggen, liksom i mina bästa lägen annars, när jag försökt pusha för något jag känner och vill har jag inte gått mer än halvvägs. När jag skrev förra blogginlägget rann det över för mig. Där jag tidigare försökt vara ‘balanserad’ lyckades jag istället uttrycka något betydligt närmare vad jag faktiskt känner.

Misstänker nästan att mycket av problemet jag har med att jag känner att mitt lilla hov försöker trycka ned idéer jag inte har i halsen på mig härör från detta. Att de har fått en ganska skev bild av mig i och med att jag är så dålig på att uttrycka vad jag vill. När de då sedan försökt ordna något för mig har jag dragit där ifrån så snabbt jag bara kunnat, för att det är något jag verkligen, verkligen, inte vill delta i.

Det är inte heller så att jag kan göra mig mer förutsägbar, skaffa mig en mer lättläst vilja och personlighet. Vet inte hur jag ska göra. Är också tämligen livrädd för att bli ifrågasatt vilket gör att jag ofta försöker prioritera att vara okontroversiell. Försöker redan mitt bästa, särskilt på bloggen. Blir kanske bättre på det över tid, kanske inte. Har en svag förhoppning att mitt lilla hov blir bättre på att förstå vad som händer. De har trots allt haft ett par genombrott.

Kommentera

