Ett litet orosmoment …

Lade märke till, av en händelse, förra veckan att torget vid station hemma i min lilla hemort planterats fullt med japanskt körsbär. Tycker om sådana där träd, men närvaron av dem oroar mig ändå.

Har upprepade gånger blivit tillfrågad om jag trivs i min lilla hemort varpå jag alltid svarat att jag inte bryr mig väsentligen om orten men att jag har mycket av min släkt här. Som en sådan konstig typ som behöver känna att jag existerar i ett sammanhang spelar det stor roll för mig. Skulle antagligen kunna fungera lika bra i ett annat socialt sammanhang. Och skulle garanterat klara mig lika bra på annan ort.

Oroar mig för att mitt lilla hov söker ursäkter för att se till att jag bor kvar på denna lilla ort, snarare än att vika sig för mitt krav att de ska omlokalisera mig till Japan. Finns säkert många skäl till det, men jag tycker inte om det. Vet att de tidigare varit engagerade i att japanisera min omgivning, bland annat genom att plantera träd.

Mitt krav om att jag ska omlokaliseras kvarstår dock. Kan av det skälet tycka att det är ganska missriktat att japanisera denna ort. Visst, uppskattar det tills vidare, men ska jag ändå inte hänga kvar här så varför lägga massa resurser på det? Japaniseringsprojekt här kan liksom bara vara relevant om de tänker se till att jag stannar kvar på denna ort; alltså om de vägrar engagera sig i omlokaliserandet. Illojala svikare.

Även om jag oroar mig för deras inentioner kan jag knappast döma särskilt hårt. Vet helt enkelt inte vad för faktorer de räknat med. Men känner mig själv ändå djupt negativ.

Gurka.

Kommentera

