Om partnerskaffande; var ett tag sedan förra inlägget i ämnet nu …

I lördags var jag hemma hos mina föräldrar och vi kom som av en händelse in på ett speciellt ämne. Arrangerande av äktenskap. Diskuterade för och nackdelar gällande relationen man skapar genom en sådan process. Egentligen inte självklart att det är något dåligt; förekomsten av ofrivilliga arrangemang är ett problem, men fenomenet i sak är mer komplicerat.

Känner att jag behöver diskutera detta på grund av mitt lilla hov. Innan jag gjorde vissa omdaningar av den organisationen våren -14 var de ganska engagerade i att finna en partner åt mig. Och orsakade mycket problem, både för mig och de tilltänkta, i och med det.

Att mina medmänniskor valde att ta upp ämnet kan vara för att mitt lilla hov vill ha reda på min attityd kring saken. Pratade i lördags om fenomenet i ganska generella termer. Kan av olika skäl inte prata om mitt lilla hov, deras verksamhet, eller vad de vill med mitt liv med ens mina närmaste. Bloggen kan jag vräka ur mig vad för skit som helst på, här behöver ingen lyssna.

Är ganska säker på att jag tidigare skrivit att jag förväntar mig av mitt lilla hov att de ordnar fram en partner åt mig. För mig är saken tämligen okontroversiell. Ganska glad över att slippa beblanda mig med dejtingscenen. Verkar, vad jag läst om den, vara tämligen destruktiv, särskilt emotionellt. Och jag är alls inte intresserad av den i sig, så jag känner att det bara är trevligt att jag slipper ha med skiten att göra.

Det är också så att jag aldrig skulle göra något som skulle riskera mina prinsesstitlar. Tänker därför inte ens försöka att slå ihop mig med någon om jag inte fått klartecken från mina medmänniskor från det hållet. Också ett viktigt skäl till varför jag försöker mitt bästa att göra mig ointresserad av relationssökande. Ett tredje tungt skäl är mina svårigheter att ha att göra med okända människor. Är jobbigt att ha att göra med människor till att börja med, börjar de dessutom ha en massa förväntningar på mig blir det än värre.

Ett mindre tungt skäl är att jag vill i möjligaste mån undvika att etablera mig för mycket i Sverige. Skulle jag söka partner här skulle det också innebära ytterliggare kopplingar till stället. Min förhoppning kanske snarare skulle vara att hitta ett konstruktivt sätt att etablera mig på annat håll, för att dämpa min relation till Sverige.

Har uppfattat det som att mitt lilla hov betraktar uppdraget att skaffa mig en partner som lite av deras kärnverksamhet. Inte tyckt mig ha några skäl att hindra dem. Vet inte varför de plötsligt skulle vilja kolla min attityd i frågan. Gav de upp det uppdraget efter min trollutkastning -14? Plockade de upp det igen efter att jag nyligen krävde att de slutade med sin masaker på traditioner och gjorde tidigare röra de orsakat ogjord? Tycker mig bara ha ställt det kravet på dem ett tag.

Självfallet, kommer de med en kandidat åt mig som inte passar kommer jag kritisera dem. Har gjort förr. Här på bloggen till och med. Visar de sig lika pinsamt inkompetenta igen kommer jag plocka isär deras misstag i en lång rad inlägg spritt över ett par års tid. Bara för att gnida in det i ansiktet på dem. Igen.

Kommentera

