Den där hemska arbetnormen …

Har fått besök på ett inlägg från -14 om arbetande. Mår fortfarande direkt dåligt av att höra människor prata om arbetande i annat än ytterst abstrakt och generell mening. Oavsett de vill blanda in mig i saken eller inte. Och jag verkar dessutom bli känsligare över tid, för var gång det sker eller så. Idag går jag ifrån, eller säger ifrån, om jag hör sådant prat.

Till skillnad från när jag skrev det inlägget tycker jag mig numera sett en del ganska rimliga dekonstruktioner av arbetsnormen. Arbetsnormen som sådan är också klart uppe för debatt. Förbättring mot hur saker varit. Kanske också ett försök av mina medmänniskor att visa att de faktiskt har inflytande över debattklimatet.

Skrev så sent som igår att jag tyckte att det var tråkigt att min livsstil kommit att bli stagnant. Men också att denna stagnans var medveten och avsiktlig. Ser den som nödvändig tills vidare. Vill påpeka att jag inte vill att detta ska misstolkas, har inte väsentligen ändrat syn på arbetande. Håller om möjligt en än hårdare linje som en direkt konsekvens av min egen ökade känslighet i frågan.

Har inte upplevt att mina medmänniskor försökt pressa mig till syssla med arbetande på väldigt länge nu. Mycket nöjd med det och önskar att det fortsätter så.

Kan finna det intressant att mitt lilla hovs strategi att använda sig av synkrona attacker mot mig, när flera människor jag känner plötsligt och samtidigt börjar försöka övertala mig om något, upphört. De använder knappast heller Twitter i sina påverkandeförsök. Tidigare tyckte jag mig kunna spåra deras aktivitet, om än i begränsad utsträckning, medelst Twitterflödet; helt omöjligt idag.

Valde att vara ganska öppen med hur jag analyserade mitt lilla hovs metoder. Upplevde dem som pinsamt dåliga, och tråkiga att genomskåda. De har blivit mycket bättre men samtidigt är jag så väldigt inkörd på att läsa av dem så jag ser igenom mycket ändå. Känner att skulle jag avslöja mycket mer om mina metoder skulle de kunna ha en realtistisk chans att gömma sig. Och det skulle vara ett problem, arbetar fortfarande aktivit med att se till att de inte gör mig illa.

Kommentera

