Dags att bråka igen alltså …

Har senaste tiden fått besök på ett par gammla blogginlägg. Inlägg som inte fått besök alls på väldigt länge. Så jag får försöka hålla mitt löfte och skriva lite om dessa.

Inäggen ifråga är tämligen tråkiga. Inte illa skrivna, bara tråkiga. Det första av dem, från -12, handlar liksom ungefär hälften av mina inlägg om mina frustrationer med mitt lilla hov. Var inte lika öppet bitter på dem på den tiden som jag är idag. Lovade i det inlägget, liksom jag gjort i många andra inlägg, att jag skulle hålla livet stagnant i möjligaste mån tills den dag de visar sig. Det är ett löfte jag hållit. Visst, lär mig mycket och förändras mycket som person; men livsstil och sådant är väsentligen oförändrat.

Det senare inlägget var min första tanke när jag läste det att nog var ett ganska nytt inlägg, några veckor som mest. Det var knappt fyra år såg jag när jag kollade datumet. Från -13 alltså. Detta får jag väl se som ett kvitto på att jag upprätthåller mitt löfte om livets stagnans. Självfallet är jag inte bekväm med att livet är stagnant men det är en metod jag använder för att tära på mitt lilla hov, så knappast ett val alltså. Och så länge det inte rör sig om en intelektuell stagnans, vilket jag som sagt tyckt mig kunna undvika, är det inte direkt farligt.

Fick hem en påminnelsefaktura från Halebop idag. Och detta är något jag måste diskutera med mitt lilla hov. Vet att jag inte kommer komma vidare med det här om jag inte blandar in dem i det hela.

Den första februari gick till Teliabutiken på Kungsgatan i Stockholm för att skaffa ett nytt abonnemang. Ersätta Teliaabonnemanget med ett från Halebop för att få mer data för samma pris. Allt i sin ordning så långt. Tyvärr fick jag av misstag två abonnemang, hon jag fick det av gjorde ett misstag*.

Har sedan varit i kontakt med Halebop gällande saken och jag tyckte vi uträtt saken ganska bra. Den sista februari var jag inne igen för att fråga om den faktura jag fått för det andra abonnemanget jag inte skulle ha och fiock beskrivet för mig att den var annulerad. Allt i sin ordning alltså, och jag hade bara det abonnemang jag skulle ha. Fick dock senare en till faktura för det obeställda abonnemanget, och idag damp det i lådan ned en påminelse för den faktura som skulle vara annulerad.

Har mycket starka skäl att tro att det är mitt lilla hov som ställer till det för mig och medvetet vill dra in mig i en konflikt med Halebop. Kan tyvärr inte beskriva exakt vad för skäl därför att det skulle kunna avslöja mina metoder. Vet av tidigare erfarenheter att det är absolut centralt att jag påpekar för mitt lilla hov att jag ser, jag vet, jag agerar, för att de ska lägga av eller hjälpa mig reda ut skiten de orsakar.

Därför är mitt krav för närvarande alltså att mitt lilla hov omedelbart ser till att dessa bluffakturor upphör. Om så inte sker kommer jag att ta ut hämnd med de medel som krävs, som vanligt.

* Antagligen alltså ett medvetet och avsiktligt misstag på uppdrag av mitt lilla hov. Därav den lilla fina asterisken. Syftet är antingen ett personlighetstest eller ett försök att påverka mitt liv i en viss riktning.

Kommentera

