Dags att skjuta på planer igen.

Lyckades idag få det väsentligen bekräftat att mitt lilla hov verkar vilja övertyga mig att delta i mina grannars fester. Pappa lyckades säga något som inte alls passar med hans personlighet. Och det har varit från andra håll jag har hört den idén också. Ändå ganska praktiskt att det är just det som blev mitt lilla hovs plan för mig. Inte alls lika begränsande att behöva leva med att jag aldrig någonsin under några omständigheter kan prata med grannarna, som att aldrig kunna beblanda mig med arbetsmarknaden. Kan förstås heller aldrig någonsin delta i ”fester” som det ser ut nu, dock inte heller ett väsentligt problem med tanke på att min alkoholfobi redan hindrar det.

Vill inte råka ut för en repetition av helikopterepisoden. Så jag får göra allt som någonsin står i min makt för att genomskåda mitt lilla hovs planer och sedan hålla mig undan från vad det än är de fantiserat ihop åt mig. Tur för mig att detta är en kamp jag inte kan förlora, är så van vid deras metoder vid det här laget att jag känner igen dem när de kommer. Skulle kunna ha valt att inte säga något om att jag genomskådat dem för att sinka deras planering av nästa projekt. Men ingen poäng med det, därför att sannolikheten att de lyckas lura mig nästa gång är ett närmevärde till noll vilket som.

Vill skjuta ned deras projekt så snabbt som möjligt, för att få dem att inse att de står chanslösa mot mig. För precis som jag inte kan förlora, så är vinstkriteriet att de ger upp och ger tillbaka mig min pengahög och mina titlar. Alltså kan jag inte heller vinna utan att de rätt och slätt låter mig. Kampen kan potentiellt dras ut i evighet utan varken vinnare eller förlorare. Och jag är inte den som ger upp, hellre dör jag. Och dö, är precis vad jag tänker göra om de tränger in mig i ett hörn.

Kommentera

