Hålls vaken av grannkräken … igen

Det händer ibland att jag känner aggresiva tendenser. Idag är ett sådant tillfälle. Kom hem klockan ett på natten efter en lång dag. Kände att jag ville ta mig i säng och sova så snart som möjligt. En kvart senare kom mina grannar hem och starta musik i hög volym och höll efterfest. Nu är klockan halv tre och det är inte tyst än.

Är sådan som aldrig skulle säga ifrån om jag känner att mina medmänniskor beter sig illa. Aldrig. Men dessa mina grannar har jag kommit att avsky på basis att de verkligen inte kan bete sig. Så även om jag gladeligen fantiserar om att långsamt plocka isär dem med en slö stridsyxa så håller jag känslorna inom mig. Är sådan.

Dessa mina medmänniskor har bott där många år, har haft djupt negativa känslor för dem hela tiden. Många gånger hoppats på att de ska till att flytta.

Mitt lilla hov kan jag inte räkna med att de ska hjälpa mig med sådant här. Inte något jag förväntar mig av dem heller. Men ibland misstänker jag att de varit direkt inblandade i att skapa situationen. Delvis för att jag mår dåligt av det, och de har gjort väldigt mycket jag mår dåligt av genom åren. Delvis för att ”festande” har varit en del av deras perverterade idéer om vad jag skulle kunna tycka är ”kul”. Kan säkert vara relevant. Och ger mig ytterliggare skäl att rikta mina negativa känslor inte bara direkt till grannkräken ifråga utan även vidare till mitt lilla hov. Och alla tanker som gör att jag kan nära mitt hat mot mitt lilla hov överväger jag.

Skriver det här inlägget mest för att ha något att göra medan jag väntar på att det ska bli tyst. Så det ska verkligen inte tolkas som att jag plötsligt kände jag behövde framföra något. Kommer antagligen tydligt märka när de är klara för de brukar kasta ut gästerna då varpå det blir väldigt högljutt i trapphuset.

Är så trött att jag har ont i huvudet som det är. Tror inte jag har någon vidare realistisk chans att somna ändå. Det är kanske inte så mycket i sig att jag hör deras skit som håller mig vaken som just mina aggressioner mot det. Bara höra deras dunkande genom golvet, spåren av deras värdelösa musiksmak. Påminnelsen att det sitter folk och super. Folk som springer och röker på balkongen. Är verkligen ohälsosamt hatisk mot det hela.

Kommentera

