Ett nytt desperat försök att slå mig fri

Har nyligen fått besök på ett något fantastiskt inlägg. Alltid kul att få se ens gamla guldkorn. Om prinsessande som så ofta. Är trots allt väldigt engagerad i det. Diskuterade, som jag faktiskt sällan gör, att det är ganska mycket av en röra det här.

För vad som nu måste vara ganska länge sedan anklagade jag mitt lilla hov för att gaslampa mig. Såg någon dag senare på Twitter någon som uttryckte att de ogillar när människor med privilegier uttrycker att de blir gaslampade. Som att denna priviligierade typ snor ett begrepp från någon föreställd entitet ‘verkligt utsatta’.

Vi är förstås alla utsatta för diverse obekvämligheter och så, vissa betydligt mer än andra. Själv tycker jag mig blivit utsatt både för en hel massa skit, men också en hel massa privilegier. Det ena utesluter verkligen inte det andra. Och jag tycker mig ha det ungefär lika bra som folk har det mest, men ibland på dramatiskt andra sätt.

I slutandän är det faktiskt så att jag har en institution omkring mig som försöker manipulera mig att tro att den inte finns. De försöker övertyga mig om att min japanska bakgrund är vanföreställningar. Att jag är galen. Det är trots allt av detta namnet på denna blogg uppstått. En konsekvens av deras systematiska arbete att få mig att tvivla på att jag verkligen har en japansk bakgrund, tvivla på att jag är prinsessa, och så.

Istället för att faktiskt dyka upp och prata med mig när jag uttrycker något kommer de med pikar. Varifrån som helst. Från ett konto på Twitter jag följer av något skäl, från en släkting, eller så. De förnekar sin existens med alla medel. Samtidigt ger de sig till känna bara så att jag precis kan veta att de är där, men utan att kunna säkert särskilja när det är deras agerande eller ett bara sammanträffande.

Tyckte att ‘gaslampande’ var ett passande begreppsval för detta beteende, något jag vidmakthåller. För som sagt, så vitt jag kan se verkar syftet vara att få mig att betvivla mina egna minnen, min egen upplevelse av omvärlden.

När jag skriver att detta mitt liv är en kamp jag inte kan förlora, menar jag också att mitt lilla hov inte kan vinna. De kan inte övertyga mig om deras ickeexistens. De kan inte få mig att tro att de inte observerar mig. De kan inte gömma sig för min blick. Jag kommer inte låta mig förlora sinnet för deras tramserier. Jag har femton års erfarenhet att se igenom denna skit, det här är vad jag är bästast på. Dessa mina medmänniskor är absolut chanslösa. De kan föreställa sig att de ska göra mitt liv fantastiskt och underbart men det enda de vinner är mitt förakt. Jag har uttryckt detta om och om igen, men verkar aldrig nå fram.

Får jag en till helikopter som jagar mig, ser jag ett till försök att ordna någon fest för mig, ett till hus de byggt för att skapa ett lyxliv åt mig, eller något liknande detta, så lägger jag benen på ryggen. Inte bara så, kommer återigen seröst överväga att ta livet av mig. Kan inte leva med att ha dessa parastier tära mig. Kommer inte överleva det i längden vilket som.

Vill uttrycka till mitt lilla hov en viktig detalj gällande detta. Det är inte bara så att jag inte litar på er. Inte bara så att jag föraktar er. Jag känner mig aktivt förföljd av er. Skrämd av er. Livrädd för er. Ta in det och agera efter det. Får konstatera att nej, jag har ingen posttraumatisk stress från händelser i barndomen. Jag lever under ett pågående trauma. Vet att det alltid finns människor omkring mig som vill mig allt annat än väl. Människor som aktivt arbetar med att driva mig galen. Människor som är ute efter att dominera och manipulera. Och makten att ändra på detta sitter helt i era händer.

Kommentera

