Står fast vid mina planer, alltid.

Var ett tag sedan jag knapprade in en bloggpost senast nu. Spelar egentligen ingen roll. Men ändå.

Känner som så ofta att livet och saker i stort står ganska still. Det är oki. Klarar det. Tycker inte helt om det. Men avklarligt.

Har fått min balkong uppsatt. Kan inte gå ut på den än, men den hänger där. Kan inte tycka mig särskilt intresserad acv den.

Har fått en del besök här på bloggen, klickade in på ett besökt inlägg. Väldigt vad mycket innehållslös text jag fyllt med. Borde, om jag vill skriva bättre, rensa bort lite sådant innehållslöst fluff. Vill inte ha läsare så det är ju av det skälet förstås oki att jag skriver gansak illa.

De besök jag haft sista dagarna har verkat kretsa kring inlägg där jag diskuterar den plan jag har att ta livet av mig om jag förlorar min aktivitetsersättning. Tänkte bara kommentera att planen kvarstår i oförändratt skick. Varför ändra den, den fyller sitt syfte.

Har fortfarande en del problem med mitt lilla hov, tyvärr. Så jag måste också av det skälet klamra mig fast vid satta planer. I och med att de har informationsövertaget måste jag upprätthålla förhandlingsövertaget med andra medel. Att inte förhandla alls är ett sådant medel. Tar ett beslut kring hur jag tänker göra och öppnar aldrig för förhandling. Så länge jag begagnar mig av den strategin kan jag aldrig någonsin backa från ett taget beslut, för då öppnar jag för förhandlingar, då kan de finna sätt att gnaga ned och underminera mina beslut.

I och med att jag inte är öppnen för förhandlingar kan jag heller inte förlora någon förhandling. Jag ska ha tillbaka mina titlar och min pengahög. Utan motprestation. Det är vad jag bestämt och så kommer det att bli. Väntar bara på att de ska ge upp det trams de sysslar med för närvarande. De kan ju förstås vägra att ställa upp på det, men då har jag ihjäl deras prinsessa också. Kan de inte respektera sin prinsessa behöver de inte ha någon heller. Centralt i sammanhanget för mig är att jag inte tänker vara deras leksak.

Kommentera

