Gurka #947

Gurka. Får för mig att skriva lite till. Bara sådär.

Har tänkt en del sista tiden på händelserna våren -14 igen. Gör det ofta. Hur jag engagerade mig så intensivt med att krossa det narrativ mitt lilla hov skisserat kring mig. Egentligen långt innan -14. Om jag inte minns fel dillade jag något om att de inte skulle arrangera ett liv åt mig jag inte var intresserad att leva redan åtminstone ett år innan. Mitt avfyrande av inlägg efter operationen hade som huvudsyfte att krossa detta narrativ. Istället verkade det som att det tog emots som en tvist av det. Först ett par månader lyckades jag krossa narrativet i samband med att jag indentifierade trollproblematiken.

Fick för någon dag sedan ett besök på ett inlägg där jag diskuterade det där med att skaffa pojkvän. Och faktiskt ett inlägg där jag gav en mer nyanserad bild av hur jag känner inför det. Idag kan jag känna att jag trivs aldeles utmärkt själv, och jag är ärligt rädd att experimenterande med att skaffa pojkvän bara skulle riva upp detta. Så jag känner att det antagligen inte skulle vara värt besväret att ställa upp på sådant.

Idag känner jag mig ganska trygg med att de narrativ mitt lilla hov en gång fantiserade ihop om mig är grundligt krossade. Ingen aning om huruvida de lyckats konstruera nya narrativ. Känner mig ändå tveksam till det. Är ganska inarbetat i mig numera att jag gör vad jag kan för att krossa deras idéer. Ibland ganska avancerade metoder. Verkar som att de utvecklat en större respekt för att jag kan vara ganska emotionellt ömtålig, så lite av mina försvarsmekanismer kanske börjar bli överflödiga. Men ändå, vill inte ta några onödiga risker.

Diskuterat det där med mitt tycke för växter en del. Har ett stort tycke för sådana och skulle gärna omge mig med en enorm diversitet av dem. De sorter jag nämnt ska bara ses som exempel. Har egentligen inga omedelbara favoriter. Vissa tendenser finns försås. Träd är bäst. Och nyttoväxter gillar jag bättre än andra. Men nyttan får gärna vara lite åt det obskyra eller excentriska hållet. Är växten lite åt det ovanligare hållet är det förstås också roligare.

Kommentera

