Inlägg #944

Fick idag hem grönsaker från Årstiderna igen. Bland annat något så fascinernade som färsk gurkmeja. Vet att den blivit ganska trendig, men var faktiskt god använd som krydda. Tycker nog bättre om den färsk än torkad och mald. Däremot så är de gula fläckarna jag fick på händerna av att hantera den nära på omöjliga att få bort.

Funderat en vända till på min lillebrors kommentar om att vi kanske skulle klarat oss bättre om vi utsatts för högre förväntningar under uppväxten (som jag diskuterade i förra inlägget). Frågat mig om det skulle föreställa en pik skickad från mina japanska släktingar. Inte omöjligt. Samtidigt så är mitt arbetsvägrande lite av en pik tillbaka om att jag inte uppskattar hela det här med att låtsas vara någon jag inte är, att jag inte uppskattar att vara satt här i Sverige.

Studerar japanska nu, och får väl återkommande frågan om när jag har planerat att åka dit. Det är trots allt en ganska naturlig fråga i sammanhanget. Funderar ändå på om det är något mitt lilla hov räknar med att jag faktiskt tänker göra. Verkligen inte omöjligt. Har fortfarande inga sådana planer, vet helt enkelt inte vad jag ska dit och göra. Får jag inte kontakt med släktingar där så kanske det inte är meningsfullt att jag åker dit. Därför tänker jag att jag vill ha tillbaka min pengahög och mina titlar först.

Känner att jag diskuterar precis samma saker i det här inlägget som jag brukar skriva om. Så knappast ett tillägg. Sätter en meningslös rubrik på det och ser till att ta mig i säng.

Kommentera

