Fått ett vagt intryck av ljusning

Har en känsla av att jag borde vara försiktig med vad jag skriver just nu. Så att jag inte råkar riva upp något. Verkar nämligen lyckats få saker att gå åt lite mer rätt håll.

I lördags så pratade min lillebror om gudar i plural. Utan att jag ens försökt leda in på ämnet dessutom. Senare på kvällen så kom mamma in på ämnet att kalla familjen ‘klan’, utan mitt stöd igen.

Det skulle alltså kunna vara så att mitt lilla hov har börjat repararera de institutionella skador de åsamkat sig genom åren. Pappa kallade oss klan tämligen regelbundet för bara några år sedan, vad som övertygade honom att sluta vet jag inte. Gudar i plural var det värre med, mitt lilla hov irrade sig av något skäl in i kristendomen; att den skadan blir reparerad är fantastiskt.

Ingen klan, ingen prinsessa. Nu har jag väl inte haft för avsikt att betrakta min svenska familj som klanen jag ska tillhöra i och för sig. Önskar de delta ska det dock inte vara ett problem för min del.

Har ett minne av att pappa fick för sig att tigga pengar av tolvåriga jag. Bara tillräckligt för att kunna bränna av på lite lån och så, inte för lyx- eller skrytkonsumtion eller så. Lät som att han tog upp liknande idéer i lördags. Diskutera ämnet hur stor pengahög han skulle kunna allokera tämligen omedelbart alltså, inga tiggerier denna vända. Vet inte om jag ska tolka detta som ett gott tecken, kanske, han vågar prata pengahög igen åtminstone.

Började försöka leda om mitt lilla hov på att reparera de skador de orsakat efter att jag surnat till lite våren -14. Har surat vidare sedan dess till stor del för att saker i samband med det verkade bli värre snarare än bättre. Får se om jag lyckas.

Tyvärr är jag så illa tvungen att utgå från att detta hela inte har något med mig att göra. Börjar jag lyfta fram prinsessandet som något som är viktigt för mig kommer jag bara bli förlöjligad för det. Så jag får fortsätta ligga lågt och se hur det går. Känner mig alltid så sårad när mina medmänniskor försöker förminska mig och vad jag står för.

Skulle kunna vara så att denna upplevda förändring inte är en förändring alls, bara jag som uppmärksammat saker lite annorlunda. Skulle kunna vara en förändring men som inte var planerad eller iscensatt. Skulle kunna varit en förändring som var planerad sedan tidigare av mitt lilla hov. Och den skulle kunna ha varit en konsekvens av att jag i senaste inlägget här på bloggen skrev att jag är beredd att helt ge upp min familj som hämnd för att de deltagit i komplotten att isolera mig från prinsessandet, min pengahög, och mina japanska släktingar. Hoppas nästan på det senaste av fallen, men även om det är så har de inte givit mig några skäl att förlåta dem. Har fortfarande inte fått något erkännande att deras agerande varit olämpligt.

Kommentera

