Gurka #940, matsur process

Får väl vara dags att röra till min redan röriga existens igen. Verkar vara en ovana jag har. Behöver bloggen ändå. Trots att den blir medel för mig att ställa till saker mer eller mindre oavsiktligt.

Fick igår hem mat från Mathem. Beställer därifrån var fjärde vecka ungefär numera. Fungerar överlag bra. Denna gång hände ett par rörigehter jag ogillar bara. Beställde kräftor och de kom som de skulle. Slapp att de togs av beställningen så som förra året. Däremot beställde jag bittergurka, blev lycklig att se att denna grönsak ens fanns att köpa. Vill veta hur den smakar. Tyvärr fick jag istället hem en gurka, en vit, tjock, och knottrig gurka, men fortfarande en gurka. Bittergurkan är en helt annan grönsak. Och den kallpressade rapsolja jag beställt ersatte de med kemiskt processerad rapsolja. Är inte helt glad över det heller.

Kräftorna har jag fortfarande inte kommit mig för att äta upp. Vi får se hur det går, men blir antagligen imorgon eller på fredag att de går åt.

Natten efter jag skrev förra inlägget funderade jag en del på om jag släppt en bomb igen. Läste igenom det och det verkade inte vara så illa. Var rädd att jag utryckt en önskan att lämna Sverige bakom mig, en formulering jag velat undvika här på bloggen men jag varit nära att skriva av misstag några gånger. För även om jag kanske känner så ibland skulle jag inte mena det. Dessutom oroar jag mig att det skulle vara ytterliggare sprängstoff.

Har bestämt mig för att formulera riktningar åt vilka jag vill gå. En av dessa, och den viktigaste idag, är min japaniseringsprocess. Kan vara ganska inne i det tankesättet ibland. Det är mer så att jag systematiskt tar in det japanska sråket, och studerar landets kultur och så. Ingenting dramatiskt. Men genom att upprätthålla och vägra släppa processen så slipper jag backa från vad jag känner är viktigt för mig. Min könskorrigering har blivit mycket lyckad som direkt konsekvens av att jag upprätthållit en sådan process, en process som jag numera inte behöver engagera mig betydligt i.

Kommentera

