Inlägg: 933

Efter mitt förra inlägg funderar jag på om mitt gamla påstående om att jag aldrig kan ge upp min stockholmska hemstad blivit missförstått. Tycker mig minnas att jag även då skrev att jag inte har något behov av att ha min hemstad som permanent boplats resten av livet eller så. Särskilt vintrarna härikring avskyr jag, maj och augusti är bästa månaderna.

Samtidigt kommer jag förstås alltid bära med min hemort inom mig. I den meningen kan jag förstås inte ge upp stället. Kommer alltid ha speciell relation till staden. (Yay för synonymer!) Men behöver verkligen inte bo här. Tvärtom så försöker jag kontinuerligt och alltid förändras som person, att fysiskt lämna min hemort bakom mig skulle klart kunna vara en del av denna förändringsprocess. Säger bara att min djupa pålrot alltid kommer sitta i uranmalmen.

Kommentera

