Kanske ett litet steg till i rätt riktning? Antagligen inte …

För några dagar sedan fick jag besök på ett inlägg jag kännde mig synnerligen nöjd med när jag skrev det. Tycker fortfarande att det är en av mina mer välproducerade skapelser. Ett par stavfel men det har jag alltid, bättre det än att använda stavningskontroll.

Har inte ändrat uppfattning sedan dess. Mitt lilla hov beter sig något bättre idag, särskilt efter jag kastatde ut ett visst troll. Känner mig fortfarande lika sviken och upplever fortfarande att mitt lilla hov bränner av pengar på meningslöst trams. Kan som alltid inte riktigt sätta fingret på exakt vad för trams de bränner av mina pengar på.

Det är som jag skrev i förra(?) inlägget inte det att pengar gått till saker som forskning som gjort mig surig. När pengarna gått till att göra världen till en bättre plats kan jag omöjligen säga att något större fel begåtts. Däremot, pengar som förment spenderats på mig, men varit saker som jag alls inte har något intresse av, det är vad jag är surast över.

Har i omgångar, mer eller mindre misslyckat, försökt övertala mitt lilla hov att inte slösa mina pengar på saker som är utanför mitt intresse. Om de nu absolut ska skapa en bubbla åt mig. Med det menat att jag inte vill att de ska bygga massa hus åt mig på ställen jag ändå inte kommer bo, eller ordna fester åt mig jag ändå inte kommer delta i. Och så vidare. Detta problem har löst sig i betydande utsträckning, om än antagligen inte helt, sedan jag kastat ut trollet.

Sedan är det förstås också så att jag fortfarande vill träffa mina japanska släktingar. Har inga intentioner på att vara klängig eller så, men vill veta vad jag missat. Vill veta vad mitt lilla hov tagit ifrån mig. Så har väsentligen inte ändrat uppfattning sedan jag skrev det där inlägget.

Tycker på många vis det är sorgligt jag inte förändras mer än jag gör. Känner mig lite stagnant. Å andra sidan vet jag att det är mitt lilla hov som håller mig tillbaka genom att hålla undan från mig vad som är viktigt för mig. Har inget annat val än att hålla mitt fokus på att trötta ut deras trams.

Kommentera

