Är som alltid fortfarande upprörd. Gurka.

Sista tiden fått lite återkommande besök på ett drygt två år gammalt inlägg i vilket jag disuterade att jag en gång skänkt en stor hög med pengar. Verkar som att jag skrev det innan jag lyckades skrämma iväg ett visst troll och allt det där. Har inte ändrat åsikt i frågan ändå. Är beredd att ta på mig ansvaret för att ha skänkt bort halva min pengahög. Har fått huvudsakligen fina konsekvenser av det och jag har råd att avvara pengarna. Lika med de donationer som gått till medicinsk forskning, inget jag surar över.

Det är det att det gått pengar till kristen mission och diverse byggnationer som sedermera övergivits jag är upprörd över. Likaså är jag, förstås, upprörd över att min pengahög, liksom mina japanska släktingar och mina fina titlar, undanhålls mig. Pengar som gått till att göra världen till en bättre plats är jag beredd att avvara, de som gått till meningslöst trams önskar jag ha igen.

När jag skriver att jag vill ha tillbaka hela min penaghög, oavkortat och med ränta, kan det nog ändå tolkas som en förhandlingsposition. Vet att mitt lilla hov inte visar något som helst intresse av förhandling, och just därför finner jag mig ha skäl att ta en fyrkantig postion själv.

Önskar, så som alltid, att även i fortsättningen kunna leva mitt liv så lugnt och stillsamt som möjligt. Har inga ambitioner utanför detta. Om jag gör världen till en bättre plats, direkt eller indirekt, är det en trevlig bonus.

Kommentera

