Försöker vara självcentrerad

Funderar en massa på min historia igen. Gör det så ofta. Funderar just nu på alla de missförstånd rörande mig som verkar uppstått i olika vändor. Kanske av nödvändighet så att jag är surig över det hela. Kanske är det rent av mitt ansvar att surna till när jag upplever mig illa behandlad. Menar, att värna om mig själv är ett ansvar jag måste ta, inget jag kan vara beroende av andra för.

När jag var yngre så var det någon indisk grupp som ville titulera mig Buddha. Förstod aldrig riktigt varför. Förstått att de kom på bättre tankar i samband med könskorrigeringen. Vilket i och för sig är ett olämpligt skäl för att ändra sig gällande saken, men omprövningen i sig var nödvändig. Bakgrunden till titulerandet kan jag inte tolka som något annat än att de gick på de myter mina medmänniskor spred om mig.

Känner mig orolig för att denna mytbildning om mig fortfarande cirkulerar. Alls inte bekväm med det. Vill inte att någon föreställning att jag skulle vara någon synnerliggen upplyst typ sätter sig i vägen för arbetet med att ordna fram min pengahög. En sådan föreställning skulle kunna elda på idéer om att pengahögen eller prinsesstitlarna inte är så viktiga för mig trots allt. Just sådana idéer jag idag kämpar mot.

Har numera, kanske särskilt sedan helikopterprojektet, utvecklat en ganska utpräglad offermentalitet. Det är som så ofta med mig ganska medvetet. Användbart, gör att jag kan skylla allt som är fel och jobbigt på mitt lilla hov. Dessutom, skulle jag vara mindre aggresivt självcentrerad i de här frågorna skulle jag också skapa utrymme för dem att skapa nya inkonstruktiva myter om mig. Det viktiga är att de lägger sig på backen och sprattlar med benen, inte hur jag får dem dit.

Detta sagt, har ett par andra funderingar också. Sådär i allmänhet, inte nödvändigtvis kopplat.

Tittade nyligen på ett Youtubeklipp om rädsla för döden, och vad som motiverar det. De tog upp rädslan att missa något. En känsla jag uttryckt många gånger. Jag vill vara med när andromeda kraschar in i vintergatan om sju miljarder år. Men känner faktiskt inte någon sorg av att jag missat saker i historien, saker som hände innan jag föddes. Detta helt enkelt för att jag med relativ enkelhet kan studera historien, uppleva den genom andra berättelser om den. Min enda möjlighet att få uppleva framtiden är få vara kvar till dess att den sker. Det mesta av den kommer jag förstås inte uppleva på plats, men kommer kunna studera den allteftersom den sker ändå.

I lördags när jag träffade min familj tog min lillebror upp en sak gällande boendemiljö. Vet av erfarenhet att mitt lilla hov många gånger försökt förhöra mig gällande mina åsikter om boendemiljö i och med deras ambitioner att införskaffa mig ett boende. Så det blev min association. Hursom, vad han pratade om var drömmen att ha ett boende med olika utgångar till vitt skillda miljöer. Kändes som en parallell till min önskan om att har en central lägenhet på trettiosjunde våningen med egen skog.

Själv skulle jag nog titulera min omöjliga önskan inte så mycket som ett mål eller så. Eller ens en boendemiljö jag faktiskt skulle trivas med. Syftet är att lamslå mitt lilla hovs försök att skaffa ett boende åt mig. Inget annat. Kravet är att jag ska återfå mina pengar och prinsesstitlar, innan det är klart är frågan inte relevant. Det där med att införskaffa boende åt mig är också precis den typen av aktivitet jag upprepade gånger bett dem lägga av med, kallat för förskinging och så. Vill inte känna att jag behöver skuldsätta dessa människor för livet efter jag stämmer skiten ur dem för att de bränt av mina pengar på sådana tramsprojekt.

Detta sagt, jag är lika hämndlysten som jag är självcentrerad. Försöker att inte leva ut den känslan dock. Annars skulle jag gladeligen ta mig rätten att ta en dag av deras liv för varje dag de tagit av mitt. En totalt sexton år eller så, och stigande.

Kommentera

