Markerat ointresserad.

Har av okänt skäl inte fått några besök alls på bloggen sista dagarna. Kan inte säga att jag bryr mig. Tror att de som jag har användning av att de läser vad jag skriver får tag på mina texter ändå. Inget viktigt jag skriver här direkt.

Pratade med mitt boendestöd idag. Som alltid på torsdagar. Och han frågade om jag inte skulle träna på sjunga. Sådär organiserat. Kallade hans idéer bisarra. Ibland säger människor saker som kommer flygande liksom från ingenstans. Är oki, de får göra så, men oroar mig förstås ändå lite.

Nu verkar just sångprat inte vara sådär jätteåterkommande tema i mitt liv. Ingen annan som tagit upp ämnet vad jag kan minnas nu. Men minnet kring hur mitt lilla hov försökte övertyga mig att besöka Östasiatiska ligger kvar. Är därav väldigt uppmärksam på om mina medmänniskor försöker övertyga mig om att jag är intresserad av något. Blir det systematiskt har jag skäl att mitt lilla hov försöker använda sin kräkmetod för att bjuda in mig till överraskningsfest igen.

Skälet till varför jag sade ifrån som jag gjorde måste nog tyvärr förstås i den här kontexten. Skulle vara ett onödigt risktagande att låta andra skriva mig på näsan vad jag vill. Så sjungande, precis som matlagning, eller arbetande för den delen, är jag markerat ointresserad av tills vidare.

Kommentera

