Inlägg #918

Bestämt mig nu för att skriva en liten vända. För varför inte.

Igår sade pappa att det skulle finnas en liten runda i kommun, konstutställning, han ville rekommendera för mig. Skulle vara till sjutton idag. Tittade upp på klockan klockan tjugotvå och kom att tänka på det. Missade den. Lite tråkigt. Spelar kanske ingen jätteroll egentligen. Är trots allt bättre att jag missar saker ibland än att jag håller på att stressa.

Funderar på om det är något mer från lördagsfirande jag kan tänkas önska kommentera. Inte mycket jag kan komma på faktiskt. Blev kallad ödla, för min vana att äta väldigt mycket. Mycket men sällan, som en reptil. Med tillhörande dragning av paralleller mellan mig och den brittiska drottningen, som i egenskap av mäktig människa förstås både är ödla och allt annat möjligt och omöjligt. Min familj har den där vanan att prata kungligheter i min närhet.

Vanan att prata kungligheter tolkar jag som ett försök till exponeringsbehandling. Vet inte om det fungerar, men det är kanske en annan fråga. Är nog mer effektivt att prata Japan, men det gör vi ju också.

Min syster sade något om potatis. Närmast hyllade den. Känner inte jag riktigt håller med. Ris är klart bättre. Äter gärna potatis ibland också, inte det. Men ris är mat. Potatis är grönsak. En användbar och trevlig rotfrukt i och för sig, men inte synonym med mat. Beror förstås på vad man jämför med också, föredrar potatis framför morot till exempel, varför jag själv kan hysa ett inte obetydligt tycke för grönsaken.

Kommentera

