Funderingar kring utökade språkstudier.

Tänker nu en del om vad som blir av med mina japanskastudier nu när kursen är slut. Främsta skälet till studierna är för att hålla igång motivationen och jag känner att den blir lidande nu. Har satt upp i Habitica små påminnelser om att plugga men det är inte så effektivt som jag skulle önska. Skulle verkligen behöva något japansksråkig att interagera med. Krångligt för mig det här.

Har fått förslag tilldelade mig om att försöka mig på språkutbyte. Skrivit om det på bloggen förut. Tror i och för sig att det skulle fungera. Problemet är dock det att jag har så svårt att lita på okända människor. Skulle verkligen behöva en del stödinsatser för att kunna sätta upp en formaliserad sådan interaktion. Det retar mig något. Mitt lilla hov har mitt tillstånd att hjälpa till, med andra ord kommer jag inte bli aggresiv mot dem i fall de försöker. Kan komma att ignorera dem dock om jag finner dem opraktiska igen.

Behöver mer att göra om dagarna faktiskt. Diatermitillfällena är tunt spridda numera. Japanskakursen slut för sässongen. Börjar springa till psykolog om ett par veckor och då lär det bli lite bättre igen. Men har klart utrymmer för utökade språkstudier.

Får se vad som blir. Ska försöka åka in till stan och köpa te snart också. Trots att jag inte har några andra ärenden där.

Kommentera

