Lite mer om japanskastudier. Och en något excentrisk vandalism.

Gurka.

Nu när jag inte längre skickar länkar till Twitter kan jag egentligen börja med prinsessande redan i första stycket. Men jag lägger ett stycke om ett ord innan jag tar upp ämnet ändå. Bara för att. Tänk om det skulle visa sig vara en bra idé.

Verkar lite som att jag blir pushad till att plugga japanska av min omgivning. Eller mer precist, expandera mina studier till att faktiskt prata språket. Har länge fått pikar om att det kan vara en idé att byta språkträning med en modersmålstalare som vill lära sig svenska. Men det har i och med att japanskakursen gick över för terminen blivit något mer frekvent.

Själv kämpar jag på som vanligt med mitt lilla hov. Försöker så systematiskt som möjligt förstöra alla utvägar de har. Målet är att de inte ska kunna smita från mig och tvingas ge tillbaka mig mina pengar och titlar. Strategin är att vara så missnöjd som bara möjligt med precis allt de gör och ställa omöjliga krav på dem*.

Frågar mig lite vad mitt lilla hov skulle ta sig till om jag plötsligt skulle börja argumentera mot basinkomst. De verkar pusha väldigt hårt för idén och det antagligen till stor del för att de upplever att det är vad jag vill. Tänk om jag skulle hävda att jag förespråkar basinkomst bara för att skapa på argument för att jag inte ska arbeta. Det skulle vara fascinerande minst sagt.

Nu är transpersoner med autism en kategori av människor som jag upplever som viktiga och skyddsvärda och som ofta missgynnas. Likaså en grupp som skulle ha stor nytta av basinkomst. Så jag har alla skäl i världen till att hålla fast vid mitt förespråkande av basinkomst oavsett vad mitt lilla hov gör mer det. Men hypotetiskt en intressant tanke, skulle kunna skapa lite panik och förvirring igen. Och kanske, kanske, skulle det kunna motivera dem till att prata med mig — i just det här fallet är det dessvärre inte värt risken.

Ja, alltså, jag vill skapa panik och förvirring i leden för att se till att de inte tar mina pengar och bränner av dem på trams igen. För att tvinga dem att fråga mig om vad mina pengar kan användas för istället för att låta dem fantisera ihop egna teorier om vad jag skulle kunna uppskatta.

Inte så att jag har något i sig emot traditionen att tolka prinsessans idéer, tankar, och åsikter och ordna något passande efter det. Kan till och med förstå poängen med överraskningar eller oviljan att blanda in prinsessan i administrativa biten i att bestämma över saker. Men, dessa traditioner förutsätter att de faktiskt förstår sig på sin prinsessa. Så sålänge jag känner mig fundamentalt och genomgående missförstådd kommer jag också göra vad jag kan för att vandalisera deras traditionella metoder att sköta prinsessan.

Menar, i slutändan, kanske inte den institution som håller sin prinsessa i ett konstigt land långt borta kan förtroendeingivande argumentera mot traditionsvandalism. Och detta argument är förstås inte mer än ett lätt sätt för mig att komma undan med att vara vandal, peka tillbaka och säga ”Men det var du som började!”.

* Nuvarande uppdrag från mig. De ska flytta mig till Japan men jag tänker inte sitta och trängas på flyget. Ska ha tillbaka mina pengar så att jag kan lösa problemet genom att kasta dem på det. Sedan har de alltid haft en ovana att bygga hus åt mig, så jag har nu inlämnat önskemål om en tvåvånings 12:a på 36:e våningen i större stad med egen skog. Krav på att skogen är precis utanför dörren, utan hisstransport.

Kommentera

