Mina studier, och lite försvar mot trams.

Har funderat lite på det där med mina japanskastudier. Försöker så mycket jag kan att studera och lära mig i så många sammanhang som möjligt. Ett språk har jag trots allt störst nytta av om jag kan använda det oavsett sammanhang. Därmed bäst att lära mig språket för och i så många sammanhang som möjligt. Både svenskan och engelskan använder jag på olika sätt daglingen i en mängd varierade sammanhang. Japanskan möter jag också i mängder av olika sammanhang, men det är fortfarande till stor del för att jag medvetet ser till att göra så.

Pratade i lördags med min lillebror om det där med japanskastudier och olika metoder. Han sade att det kunde vara en bra idé att byta med någon som kan japanska men vill lära sig svenska. Jag kan få lära ut svenska och så kan jag få hjälp med japanskan. Det är en utmärkt metod och skulle absolut kunna komplettera de studier jag redan gör. Däremot så påpekade jag också att den bästa metoden skulle vara att existera i det japanska samhället. Och det för att då skulle jag möta japanskan i alla möjliga olika sammanhang, mer eller mindre konstant, utan att för den sakens skull behöva anstränga mig så jättemycket för att arrangera dessa möten med språket.

Kan ta upp nu när jag ändå håller på och skriver en sak mitt boendestöd sade i torsdags. Om arbetande igen. Han tyckte att jag kunde träna på att teckna eller så. Verkade ganska utpräglat vara ett försök att få mig att göra något med pengar som målsättning. Vägrar förstås. Vet att mitt lilla hov försöker utsätta mig för en tradition där de ska ge mig åter mina pengar men bara utsätta mig för ett sådant här trams först. Jag vägrar som jag skrivit så många gånger förut från att delta i deras rollekar. Därav vägrar jag också alla former av arbetande, även rent symboliskt sådant.

Har för mig att ett exempel de tog upp var att man kunde säga till en prinsessa att hon ärvt en fin lägenhet full med fina grejsor från en bortglömd släkting. Bara att prinsessan inte har pengar att betala för hyran för denna lägenhet så hon tvingas gå därifrån utan en chans att få denna. Sedan så skickar man någon som står ett kvarter eller så ifrån som bara lägigt erbjuder prinsessan jobb som kan betala för lägenheten. Och så får prinsessan sin lägenhet, hovet sätter henne i jobb och alla är glada.

Denna lilla historia skulle naturligtvis inte funegra på mig. Skulle jag få höra att jag ärvt en lägenhet sådär skulle jag för det första antagligen säga ifrån. Ta upp min tid med sådant trams är inte säkert något jag skulle tolerera. Och personen med jobberbjudandet skulle jag absolut granterat fullständigt ignorera. I och med att jag hört den här historien skulle jag antagligen genomskåda tramset, men låt oss säga att jag inte gjorde det. Skulle fortfarande innebära att mitt lilla hov arrangerat hela tramset vilket skulle innebära att de skulle behöva ge med sig och avslöja vad de ställt till med. De skulle bekänna färg, förr eller senare, varpå jag skulle bli fullständigt genomförbannad för att de brännt av mina pengar på den där skiten i stället för att bara räcka över pengarna.

Vet inte hur meningsfullt det är att jag skriver det här. Är redan genuint skitförbannad på dem. Vilket de vet. Så jag tillför inget nytt. Har väldigt svårt att förstå varför de insisterar på allt det här tramset. Jag kommer förstås även fortsättningsvis göra allt som står i min makt för att få dem att ge med sig. Och jag vidmakthåller att när jag väl lyckats få tillbaka min pengahög och alla dokument kring vad de gjort så ska jag pressa hela grejjen genom domstolsväsendet och se till att de får skaka galler resten av deras existens. Så som jag redan sagt så många gånger. Det finns inte en chans i världen att de får mitt tillstånd i efterhand för tramset så som de hoppas. Det här är inget jag kan förlåta dem för.

Kommentera

