Yterliggare ett litet tråkigt vardagsinlägg som inte råkade kallas #903

Dags att skriva igen. Färgat håret idag. Var ett tag sedan. Kände för att skriva det.

Annars. Besökte mamma och pappa igår och ägnade som så ofta en väldig massa tid med att prata med min lillebror. Han har börjat prata mycket om att de första som kommer att få leva i evigheter nog blir typ kungligheter. Lite skojsigt ändå att han säger så. Har ju själv en viss benägenhet att drömma om att få se Andromeda krascha in i Vintergatan om några miljarder år. Insisterar dessutom på att jag är prinsessa. Får hoppas på att han har rätt och mitt lilla hov tänker låta mig se spektaklet.

Han pratade också en hel del om det där med att sköta pengahög. Så utifall att det var kopplat till mitt lilla hovs skötsel av min pengahög så måste jag säga att jag uppskattar starkt idén att ha någon filur som sköter det praktiska i mitt ställe. Uppskattar också om mitt lilla hov försöker vara ekonomiskt ansvarssamma och ser till att pengahögen är i gott skick liksom att de försöker att inte i onödan alienera andra marknadesaktörer. Viktigt att tänka på det där med goodwill också. Själv har jag förstås inte kompetens i området så det här är verkligen något jag vill att de tills vidare sköter åt mig. Talang möjligen, men kompetens är något jag inte direkt är den som har för vana att bygga upp.

Annars har jag inte så mycket att säga. Kanska ska låta dessa mina medmänniskor killgissa kring vad det är för knöl jag har på halsen. Min gissning är att det är en finne jag körde över med ett rakblad någon gång och ärrbildningen ser ut som en knöl. Min läkare när jag opererade i området gissade på att det var en hårsäck som bråkade, så i princip samma teori. Men skulle vilja dessa mina medmänniskors spekulationer också. Ful är den, så ska jag vara prinsessa i mer ofentliga sammanhang kanske jag ska ta och fundera på att avlägsna den.

Gurka!

Kommentera

