Inlägg #899

Har spelat en massa Dark Souls sista tiden och har lyckats bli påmind om hur djupt jag avskyr onlinespel. Hittat ett bra sätt att se till att spelet startar i offlineläge så jag är nöjd med spelet ändå. Känner att jag spelar spel för att jag vill utforska en annan värld. Hitta alla små skojsiga bitar. Klura ut hur saker fungerar, titta på vackra miljöer, och så vidare. Andra spelar tillför ingenting för mig, att ha med sådana att göra blir bara ett slöseri på tid och energi. Utöver det vanliga uppenbara faktum att människor på nätet är kräk.

Fick ett brev från vårdcentralen idag om att remissen till Huddinge hade studsat för dem. Tydligen ville stället i Huddinge ha kompletterande uppgifter från Södertälje. Uppgifter de inte kan få helt enkelt för att jag inte tänker besöka stället igen. Vad som inte står i remissen eller i journalerna har de inte i Södertälje heller, och de bitarna kan de läsa i Huddinge. Inte för att det finns mycket för dem där. Vill de veta något om mig eller min situation så får de prata med mig själva, finns inget annat sätt.

Lyckats få ett besök på ett litet guldkorn till blogginlägg. Tycker om det själv i alla fall. Självfallet så att det är lika kryptiskt som mina inlägg brukar vara men det viktiga är trots allt att rätt människor vet vad jag menar.

Har disktuterat några gånger att jag önskar att mitt lilla hov städar upp den skit de orsakat. I det inkluderar jag att de ska städa upp efter sina destruktiva fasoner. Hoppas kunna ta igen vad jag känner glidit ifrån mig. Oavsett de tagit det ifrån mig eller för att jag av olika skäl inte orkat kämpa för mina intressen tillräckligt.

Vill ha igen de där klänningarna jag fick en gång av min biologiska pappa. Likaså vill jag se av kandysockret med smak av lönnsirap liksom den där grekiska marmeladen de hävdade skulle försvinna för evigt. Mina halvsystrar och den där förorten till Osaka. Och så förstås kommer jag inte acceptera deras inblandning i destrueradet av Hojoklanen heller, så den får de återställa om jag ska vara nöjd med städjobbet. Långhårighetstraditionen bland prinsessor pajjade de nog också om jag inte missförstod något, där finns nog lite att lappa. Är medveten att några av mina önskemål här antagligen är omöjliga att upfylla, men tänker inte ge någon respit för det.

Kommentera

