Uppdatering kring mitt byte av psyk

Ska imorgon försöka besöka vårdcentralen och be dem skicka remiss till psyk. Tror jag ska fråga vilken avdelningen läkaren på drop-inet har att rekommenderas faktiskt. När jag ändå är där. Skulle faktiskt vara trevligt om jag fick springa på ett ställe inne i stan, gärna Vasastan. Är en hel del därikrokarna för andra aktiviteter så. Men ska ändå klart ta upp de problem jag haft med att få bli flyttad till Huddinge. Likaså ska jag försöka tala om varför jag vill bli flyttad, skulle ju vara tråkigt om det första som händer när jag dyker upp på ett nytt ställe är att jag får höra nya kommentarer om arbetande.

Tror ärligen att allt kommer gå jättebra med överföringen när jag väl får prata med läkare på vårdcentralen. Har inte haft problem med dem förut. Det är psyk i Södertälje som slarvat och krånglat och varit allmänt mysko. Är ju trots allt därför jag inte vill tillbaka, arbetspratande blev sista droppen.

Fick idag besök på ett par gamla inlägg. Det ena om bloggstatistik. Väsentligen ointressant. Det andra ett från februari -14, alltså strax efter operationen. Men om politik. Uttryckte åsikter så aggresivt på den tiden. Efter jag skjutit ned trollet har jag inte haft några skäl till det. När jag inte känner mig ständigt ifrågasatt och motarbetad längre känns det inte heller lika relevant att försöka överrösta tramset. Istället känner jag att jag vill bara ansvarsfullt prinsessig och inte vara för högljudd politiskt.

Kommentera

