Bråkar med en viss psykiatriavdelning.

Imorgon ska jag träffa mitt personliga ombud igen. Ska skicka in en blankett till CSN och informera dem att de inte kommer fån några pengar av mig. Ska också försöka få kontakt med relevanta personer för att få en remiss ordnad så att jag kan få byta psykmottagning. Efter att jag besökte den senast bestämde jag mig ganska snart att jag inte sätter min fot där igen.

Fick idag ett besök på ett inlägg från i sommras, skrivet i samma vända som jag besökte psykiatrin senast. Tycker ändå det framgår ganska tydligt att jag var tämligen sönderstressad då. Har blivit bättre så jag kommer ihåg vad jag behöver komma ihåg nu och gjort sedan jag fick pålitliga inkomster igen.

Främsta skälet till att jag inte tänker besöka igen är nog att hon började tala om mitt liv i termer av arbetande. Känner mig inte trygg med att gå tillbaka dit. Meningslöst att gå dit om jag känner jag inte kan lita på dem. Har haft diverse märkliga problem med dem varje gång jag haft kontakt där vilket som och nu gör de sitt bästa för att förhala remisskrivandet.

Första gången fick jag träffa en herre på bottenplan. Verkade varit utanför avdelningen. Förstod mig inte riktigt på situationen men jag fick mitt papper i alla fall. Fick året senare när jag besökte igen reda på att den som skrivit journalen var en kvinna med kontor på avdelningen, är fortfarande konfunderad kring det hela. Det där andra besöket var fullständigt meningslöst, varken jag eller den läkare jag träffade då var intresserade av att prata något alls.

Nu senast, tredje gången jag var där, blev fullständig katastrof och jag vill inte tänka på det i onödan. Kommer se till att hitta ett sätt att ta mig ur den där hålan, om de inte klarar att skicka remissen jag behöver får jag se över om nåon annan kan göra det. Jag går under inga omständigheter tillbaka dit.

Kommentera

