Inlägg #887

Mitt liv ändras som så ofta inte mycket alls och jag har därmed heller inte mycket att skriva om. Var inne i stan idag, inga särskilda aktiviteter utan sådant jag brukar göra när jag är på besök. I lördags var det lördagsfirande som vanligt, heller inget speciellt där.

Lägger inte jättemycket tankekraft på mitt lilla hov utan har redigt med energi över till japanskastudierna. Mitt lilla hov verkar ta in data om mig snarare än att försöka manipulera mig. Misstänker bara att det blir lika mycket missförstånd som det blivit de tidigare gångerna de gjort sådant här. Men det är inget jag har möjlighet att reda i förrän de börjar visa sin manipulativa sida igen.

Det är frustrerande att försöka skriva här på bloggen för närvarande. Sidan laggar något hemkst. Förstås för att det är buggigt på serversidan, har klagat på sådant förut men var ett tag sedan nu. Kan anta att det är för att de har en sådan där kort uppdateringscykel, släpper tidigt och halvtestat och reder ut buggar när folk klagar. Har blivit ganska vanligt, minskar kostnaderna för betatestning.

Det där med att mitt liv inte förändras mycket är helt avsiktligt från min sida. Långsamt men stadigt, en förändring jag hinner vänja mig vid håller jag kvar bättre. Det är just för att jag förändras långsamt jag klarar att så totalt ändra hur jag är. Just nu är det japanskastudierna och prinsessandet som är mitt viktigaste. Har en märklig känsla av att bara lära sig ett nytt språk i sig skapar en del förändringar, att jag får lite av en kulturell puff åt ett mer japanskt håll när det blir lättare att ta del av japanskspråkigt material.

Gällande prinsessandet känner jag att det mest konstruktiva jag kan göra är att insistera på att prinsessandet är mitt allt och allt annat är trams. Och vidmakthålla denna attityd oavsett vad som händer omkring mig. Arbetar nu med att succesivt allt starkare göra denna attityd till en grundpelare för min identitet. Öka min tro på prinsessandet. Genom att minska förekomsten av andra idéer kan jag få prinsessandet att kännas viktigare varpå det kan bli en centralare del av min självbild. Sådan där hjärnhackning jag tycker om att hålla på med.

Kommentera

