Tankar in för framtiden igen …

Träffade igår min familj igen. Var en liten paus sedan sist, mamma och pappa har varit bortresta. Allt har gått bra. Mitt liv i stort känns inte jättekul för närvarande. Fått besked från försäkringskassan att mina inkomster för året blir 14 kr/månad lägre än förra. Kommer inte har råd att bo kvar när balkongerna är klara. Bostadsbristen gör också att jag inte har några realistiska chanser att flytta. Är verkligen inte glad över situationen. Kommer ändra lite i min diet i ett försök att spara pengar. Inte den typ av prioriteringar jag vill göra.

Verkar lite som att mina medmänniskor börjat inse meningslösheten i att försöka arbetshetsa mig. Känner lite att de istället försöker normalisera tanken på att skaffa mig partner. Vet inte om det är så mycket mer konstruktivt. Grundproblemet, att jag inte litar på människor, kvarstår. Och precis som jag inte skulle klara att bli ekonomiskt beroende av en arbetsköpare känner jag mig tveksam om jag skulle klara att göra mig emotionellt beroende av en partner.

Ett annat problem med att skaffa partner är att jag inte vill riskera mina prinsesstitlar. Ser inte hur mitt lilla hov ska kunna garantera att jag får behålla dem utan att tala om det för mig, och för det måste de vilket som våga sig fram och prata med mig. Om prinsessandet ska fortsätta vara tabu så kommer av det skälet också partnerskaffande vara omöjligt. Tycker inte om det här med att mitt lilla hov målar in sig i ett hörn genom att vägra prata med mig.

Försöker ibland ta upp prinsessandet med mina medmänniskor, människor jag kännt länge. Resultatet är nästan alltid att de inte har någon aning om vad jag pratar om, om det är låtsat eller ärligt kan jag inte svara på. Har alla skäl att tro att mitt lilla hov vill att alla inblandade ska veta så lite som bara möjligt, vilket försvårar situationen för mig. Gör att jag inte kan pressa mina medmänniskor på information. Psyk borde jag kunna tala med, känner bara att det är jobbigt att behöva gå igenom hela min bakgrund, och det förutsätter dessutom att jag träffar någon jag känner jag kan lita på.

Kommentera

