Mina irriterande grannar.

Kom hem efter julfirandet klockan halv midnatt och kommer i säng ett. Vaknar en timme senare av att min granne har ”fest”. Med andra ord, de drog igång festandet omkring två. Förstår mig verkligen inte på detta trams och hoppas just nu mest på att min granne på bottenplanet vaknar också och skäller ut dem. Hon har gjort så förut och jag är väl kanske inte den som gör sådant. Verkar bli tystare igen, men ska skriva klart inlägget här innan jag provar sova igen.

Annars har mitt julfirande fungerat bra. Träffat min familj och vi har ätit julmat och öppnat julklappar och så. Är huvudsakligen nöjd med omständigheterna.

Datorn min är i ett smärra katastroftillstånd dock och många av mina program kraschar på uppstart. Ska försöka installera om alltihop med början imorgon. Får se hur det går, fungerar inte det är jag rädd att jag måste byta moderkort och processor. Tycker de borde klara sig mer än fem år bara och tycker mig verkligen inte ha råd med sådant här.

Vad gäller mitt prinsessande kommer jag tyvärr ingenstans alls. Har fortfarande svårt att förstå det. Har lärt mig uthärda att få mina känslor i ämnet ignorerade och överkörda, så det är inget värre än vanligt. Men så frustrerande ändå. Prinsessande kommer förstås på tal, men då för att jag har en treårig systerdotter, inte relaterat till mitt prinsessande.

Nu verkar grannarna höjt volymen igen. Går lite i vågor det här. Kan fortfarande inte förstå hur de ens kommit på tanken att syssla med detta trams.

Sprang inte in i något Japanrelaterat alls under julfirandet. Det är förstås lite tråkigt. Annars känner jag att jag sista tiden blivit ganska duktigt uppmuntrad att resa ditåt. Ser många problem med idén att försöka resa så jag kan inte se att det skulle bli av i första taget, men uppskattar ändå när människor försöker visa att de ser mig.

En jul jag kommer ihåg lite starkare än andra är den 2011. Fick julklappar från massa släktingar jag inte brukar få klappar från, kusiner och så. Och alla dessa var dessutom inbjudna hemma hos mamma och pappa. Förstår väl inte riktigt varför det blev så men har ändå fått en bild av att det var mitt lilla hovs idé, att de bestämt sig för att försöka etablera mig i svenska samhället.

Är fortfarande surig över att de inte gjorde allt i deras makt för att se till att omlokalisera mig till Japan så tidigt som bara möjligt. Att de sedan dessutom började försöka etablera mig i Sverige gör mig inte direkt gladare på dem. Vad de håller på med numera förstår jag heller inte, men det är de väl medvetna om.

Ska försöka sova lite igen nu tror jag. Verkar inte blivit helt tyst än, men bättre i alla fall.

Kommentera

