Känner lite mer värme omrking mig igen

Ser inte alls att jag skulle bli behandlad på något utpräglat olämpligt sätt just för tillfället. Även om jag fortsatt finner det tråkigt att jag inte få tillbaka min pengahög och så. Har den senaste tiden upplevt att mina medmänniskor varit lite snabbare på att stödja mig, ge mig grejjer och så än de brukar. Har inga som helst tecken på att det skulle vara medvetet eller planerat, men ändå.

Deltar i ett forskningsprojekt och de krånglade till det lite för mig. Inget dramatiskt och inget som orsakade mig problem. Fick ett par biobiljetter som plåster. Biotittande är inget jag sysslar med. Min torgskräck och aversion mot ögonkontakt gör projektet tämligen meningslöst. Så behöver bli av med dessa. Ska prata med mamma på lördag om det men inte otroligt kasserar jag dem.

Fick en gammal Atari-maskin i lördags när jag besökte mamma och pappa. Lillebror räddade den en gång förut och nu försökte pappa göra sig av med den igen. Nu står den på mitt vardagsrumsgolv och jag funderar kring detaljerna för hur jag ska dra igång den. Vet inte om jag kan men har lite av en plan. Känner mig också orolig att de gamla disketterna till den inte längre är i användbart skick.

Träffade boendestöd i igår, onsdag, en dag tidigare än vanligt, och blidde av med alla mina nogsamt insamlade och sorterade sopor. Känner mig ganska tacksam för det också. Fick en positiv kommentar kring att jag dammsugit här hemma också. Något jag annars inte ofta gör.

Besökt både mormor liksom farmor och farfar och blivit påstoppad mat. Tror att det också påverkade mig att tycka att stämningen blivit lite varmare sådär i allmänhet. Kan vara så att juletider mjukar upp mina medmänniskor lite, men jag vet inte; tror mer på sammanträffande.

Har vid ett annat tillfälle när jag kände omgivningen blev varmare tillskrivit det till mitt lilla hov. Vill så gärna tro att de plötsligt valt att vara lite mer på min sida. Samtidigt känner jag mig ganska äcklad av tanken att de skulle manipulera mig genom att se till att mina medmänniskor är lite trevligare när jag gör som de vill. Tycker inte om att känna att de manipulerar mig.

En till sak; fick ett brev från mitt försäkringsbolag om att de vill ha en bild på mitt ärr för att avgöra om jag kan få ersättning för det. Har ingen aning om vad för summor det skulle röra sig om men de verkar insistera på att de vill ha bilder. Känner att det är krångligt och att jag inte är särskilt besvärad av det vilket som. Men får väl göra som jag blir tillfrågad, ska prata med min familj på lördag och se om jag kan få hjälp med det.

Så väsentligen, känner att mina medmänniskor värmer upp lite. Samtidigt har inte jag gjort ens något så simpelt som att skriva önskelista åt dem trots att jag vet att de vill ha det. De vill ge mig klappar och tycker det är praktiskt. Men jag är sådär hemskt kallt beräknande och vill inte förstöra en bra källa till data kring hur de tänker på mig. Och så är det förstås ganska mycket så att om jag vill ha något köper jag i regel det, vilket gör att det är jättesvårt att skriva en lista på saker jag vill ha men inte tycker är värda pengarna för att andra ska köpa dem åt mig.

Kommentera

