Ett nytt minnespaket.

Fick tillbaka ett paket barndomsminnen natten till idag. Trodde inte jag skulle få fler. Denna gång minnen från högstadiet. Egentligen inte mycket nytt, vad jag inte visste hade jag räknat ut. Menar, brukar inte vänta mig att minnas varje detalj från varje del av mitt liv och även om det var lite tunnsått med minnen från just den perioden var det inte uppenbart att det fanns fler minnen att återfå.

Känner lite att jag förstår vad som hände nu på ett annat sätt däremot. Verkar som att grundproblemet var att mitt lilla hov blandat ihop mig med det där nättrollet. Trollet i fråga, snarare än mitt lilla hov, hade en väldigt libertin syn på sex. Detta ledde till att mitt lilla hov ville skapa något av en drömmiljö för trollet och lyckades övertyga tjejerna i skolan att jaga efter mig. Själv upplevde jag mig mobbad och försökte freda mig.

Själv var jag inte direkt sexuellt intresserad. Och med de erfarenheter jag haft av att få halva släkten på den japanska sidan avrättad för vad de ställt till med för den andra halvan kom jag att uppleva situationen som utpräglat hotfull. Det var väsentligen en mängd väldigt osannolika faktorer som i samverkan orsakade det trauma jag utvecklade.

Det att jag april -14 tog avstånd från trollet verkar ha blivit en bomb som slog mitt lilla hov i spillror. Vad jag förstår idag, i samband med att dessa minnen återkommer, förstod de då. De verkar också, liksom jag, haft inställningen att vad de ställt till med var fullständigt oacceptabelt. Är rädd att jag förlorat människor som inte kunde leva med detta, trissade sådana känslor en hel del sommaren -14. Hade de minnen som återkom idag gjort det där och då kanske jag hade varit försiktigare.

Nu känner jag också att jag i större utsträckning förstår varför jag inte litar på mina medmänniskor och varför jag ständigt är på min vakt för vad mitt lilla hov hittar på härnäst. Tycker inte det är en dålig sak och kommer nog fortsätta med detta. Men kanske kommer kunna göra ett mer medvetet och genomtänkt val.

Vad jag inte förstår mycket av är vad som hänt sedan jag släppte den där bomben -14. Verkar lite som att mitt lilla hov vill påverka mig så lite som möjligt. Men samtidigt så fortsatte de att arbetshetsa och att försöka få mig att syssla med ögonkontakt. Det förstår jag inte varför. Inte var det ett försök att skapa en drömvärld åt mig, jag har varit väldigt upprörd över det hela. Har upplevt det som att de försökt bli av med mig, men tror inte riktigt på det heller.

Vad gäller de inblandade i mitt lilla hov har jag inställningen att den här skiten har varit nära nog lika jobbig för dem som den varit för mig. Erkänner de att blivit fel så lämnar vi det här bakom oss. Men kommer fortsätta vara surigt på helspänn om jag inte får mitt prinessande erkännt och min pengahög tillbaka.

Kommentera

