Inlägg #877

Det där vanebyggarspelet jag gett mig på fungerar faktiskt gansak bra. Ska se om det kommer fortsätta göra det också. Har en känsla av att de lagt in väldigt mycket grejjer i det för att det ska finnas mycket att utforska. Så får se vartåt det bär.

Fick igår ett besök på ett gammalt inlägg där jag skriver om hur mina inlägg inte är för att hjälpa mitt lilla hov utan för att distrahera dem. Vad jag talade om var hur jag förebygger arbetshetsande. Vet att jag mår väldigt dåligt av sådant så jag gör vad jag kan för att motivera mitt lilla hov att ge upp den idén. Gör vad jag kan för att hålla dem av banan, se till att det för alla tillfällen finns skäl att inte arbetshetsa, och så. Hjälper dem alltså inte att finna mer konstruktiva sätt att arbetshetsa. Att försöka arbetshetsa mig är inte konstruktivt.

Har skäl att tro att mitt lilla hov vill att jag ska blomma upp, vara lycklig, och så. Men det kommer inte ske så länge de gör mig illa. Och de gör mig illa genom just arbetshetsande. Det kan omöjligen ske så länge de externa faktorer som gör att jag mår dåligt kvarstår. Av just det skälet begär jag upprättelse och min pengahög tillbaka, på så sätt kan vi åtgärda problemet.

Ska också säga att jag tänkt mer kring de där fina ballongsoltornen. Skulle vara skitkul om de fungerade. Gissar det skulle bli tokvarmt i de där växthusen så något odlande skulle inte bli av. Funderat på om det skulle kunna duga till saltproduktion eller för behandling av avlopp. Fylla upp botten på växthuset med vatten och så driver man soltornet med de stora mängderna vatten som dunstar. Svårt att se att det inte skulle fungera. Går förstås att dra in ett tunt lager havsvatten och bara skita i eventuella rester som blir kvar också.

Kommentera

