Inlägg #875

Skriver ytterliggare ett inlägg! Har bestämt mig för på försök använda någn mysko grej som kallas Habitica, en sajt som ska göra det lättare att skaffa och upprätthålla vanor genom att göra om livet till ett rollspel. Vet inte om det är riktigt min grej egentligen, känns mer som att jag sitter och rapporterar allt jag göra till en mysko hemsida på nätet. Har aldrig varit sådan som motiveras av belönigar vilket som. Men ställt in den så att den ska ge mig poäng för att jag skriver blogginlägg. Ska försöka ta den seriöst tills vidare, kanske kan den göra livet lite enklare.

Har förstås tänkt mer på prinsessandet också, valt att inte lägga in saker om det på den där sidan. Känner lite att jag måste skriva om det.

Hade nog planerat att skriva lite mer om hur missnöjd jag är med mitt lilla hov. Så som jag brukar göra. Något i stil om att varje dag jag inte får upprättelse är en dag de förstört. Något om att jag inte kan acceptera att de förstör mitt liv bara på basis av att någon stolle blandade ihop mig med ett troll på nätet. Menar, det är ju inte jag som ställt till det, varför ska då jag straffas för det?

Vet inte om jag orkar tjata så mycket på dem bara. Vill ge dem chansen att bättra sig. Kan vara så att jag med senast två inläggen målat om kartan för dem, förändrat förutsättningarna och så. Kanske är det bäst att se om de vill bättra sig nu, ta kontakt med mig och erkänna mina prinsesstitlar och ge tillbaka mig min pengahög. Kommer förstås återgå till att kräka på dem om de inte gör så. Men det är inte så att jag finner nöje i att vara arg och ledsen.

Tittade i statistiken idag och såg att jag fått besök på ett par gamla inlägg där jag gastar mig hes på dem. De har fått tillräckligt av surigheter. Samtidigt kan jag inte välja att inte vara sur så länge de förstör för mig. Ser mitt liv rinna ifrån mig, medan allt som är viktigt för mig hålls gisslan. Oerhört frustrerande, känner mig så maktlös.

Kommentera

