Mer om att vara övergiven

Sitter mig och oroar över de tankar jag skapade mig i samband med att jag skrev mitt förra inlägg. Funderar på vad det är för fel på mitt lilla hov. Varför de försöker tvinga in mig i en livsstil jag inte vill ha något att göra med. Tycker mig ha klargjort att prinsessandet är vad som är viktigt för mig. Hade fått intrycket att mitt lilla hov ska vara typer som i stora drag delar mina uppfattningar och så, om vad som är viktigt och så vidare. Och kan de inte hålla med mig kanske de inte har där att göra.

När jag kastade ut nazisterna hade jag väntat mig att de skulle försöka gå tillbaka till ruta noll. Vad var det för typer som bestämde sig för att åka till Sverige och stödja prinsessan då -97? Var de nazister eller? Har kanske inte riktigt fått den bilden. Fundemantalistiska shintoister kanske, typer som tyckte prinsessande var viktigt och meningsfullt i sig. Var är de nu?

Hur kommer det sig att mitt lilla hov verkar infiltrerats, övertagits, av svensk medelklassvänster? Vad har de typerna ens där att göra? Jag förstår inte. När har dessa typer någonsin tyckt prinsessande är viktigt? Dessa typer brukar bry sig om kortsiktiga friheter, så som friheten att vara festa och vara full, friheten att knulla runt. Visst, respekterar att de vill leva så, men vad har dessa typer med mig att göra?

Själv bryr jag mig i första hand om långsiktiga friheter. Det är därför jag talar om agens snarare än frihet. Friheten att bestämma vad mitt liv är till för snarare än friheten att skaffa korkade och destruktiva vanor. Får en känsla av att mina medmänniskor blandat ihop min vilja att visa en ytlig respekt för människor med inkonstruktiva ovanor med en önskan att skaffa sådana själv. Att jag har en respekt för svensk medelklassvänster innebär inte att jag delar deras åsikter.

Min lillasyster, min vanliga svenska lillasyster, fick en gång en solfjäder. Tanken var att en prinsessa ska ha en sådan, annars är det fel. Min svenska familj fick åtminstone temporärt lite finare titlar för att jag skulle växa upp med dem. Därav var hon också tekniskt sett prinsessa. Var är de typerna som tyckte att hon skulla ha denna idag? Var har de tagit vägen? Var de nazisterna som drog eller?

Var är de där typerna som blev sura över att kvinnorna i kejsarfamiljen klippte håret kort? Var är dessa konservativa typer som faktiskt tyckte prinsessande var viktigt? De som tyckte att en prinsessas rätt att bestämma själv, i vuxen ålder, om hon skulle syssla med ögonkontakt. Var är de? Varför ska jag behöva stå ut med att mitt liv ska kontrolleras av vänsterpack? Är inte jag prinsessa? Vad är det här för trams?! Jag förstår inte hur det kunnat bli såhär.

Ingenting har blivit bättre sedan jag kastade ut trollet. Det är sant att jag inte vill associeras med antisemtism och chauvunism. Men vad har det med prinsessandet att göra? Varför är detta att skäl att ta ifrån mig det sista halmstrået?! Är det för att de typerna som tycker prinsessande är viktigt inte ville ha med de inkompetenta typerna som blandade ihop mig med trollet att göra? Eller är dem de inkompetenta typer som blandade ihop mig med trollet. Förstår inte. Varför blir jag lämnad vind för våg?

Kommentera

