Gurka #866

Fick idag ett besök på ett lite tillspettsat inlägg om min arbetsvägran, mycket politisk argumentation där. Tänker ungefär lika nu som jag gjorde då även om jag i texten klart spetsar till retoriken. Mina främsta skäl till arbetsvägran är dock personliga, inte politiska. Prinsessandet går före allt, alltså även politik. Är mäkta upprörd över att ha fått mina bakgrund fråntagen mig. Värt att notera är att det där inlägget är skrivet innan jag pajjade trollmyten, vilket gjorde att jag hade starkare skäl att argumentera politiskt. Hade en urspårad institution efter mig jag behövde ta hand om på ett helt annat sätt då.

Har egentligen annars inget viktigt att skriva idag. Inget intressant händer just nu för mig. Livet står och stampar som så ofta. Ogillar det men har knappast några alternativ. Imorgon ska jag försöka gå och köpa ägg och riskakor, besöker nog mormor, hoppas på att få slippa bråka. På lördag är det lördagsfirande som vanligt. Kan försöka hoppas på lite framsteg gällande prinsessandet men känner att jag inte kan ha några större förväntningar, tyvärr. Förstoringsglaset är fortfarande med överallt och jag försöker hålla mig emotionellt förberedd både att få min bagrund förnekad och på att få möta den. Det jobbigare av de två är klart att få höra lögner kring min bakgrund.

Kommentera

