Från gårdagens lördagsfirande.

Har nu en hel vecka framför mig utan några bokade möten. Utan mötet med boendestödet då. Ovanligt. Brukar alltid ha åtminstone ett par stycken. Men det ska väl gå. Kanske blir lite tråkigt och enformigt med får väl annars gå och träffa någon släkting. Kanske bra att jag inte ska in till stan, på så sätt kan jag inte bränna av en massa pengar. Kommer nog ägna en hel tid åt att spela spel.

Igår träffade jag min familj, så som jag brukar på lördagar. Som vanligt inte mycket speciellt som hände, men alltid trevligt att träffa dem. Gick och pratade med lillebror på hemvägen, så som vi brukar, och kom in på ämnet människoavel. Funderat på om det var mitt lilla hovs inblandning. Är själv avlad på, och det är en sådan där grej som kan vara lämplig att ta upp för att försöka avdramatisera prinsessbakgrunden min.

Fick inga negativa emotionella reaktioner av att få höra om avlandet. Skulle önska att mitt lilla hov slutade vara så försiktiga med sådant här. Får jag en hemsk negativ reaktion är det väl bara fortsätta pressa tills det fungerar? Kanske kommer skaka och gråta en vända men det har jag gjort förut. Är så frustrerad över att det här går så hemskt långsamt. Och som jag sagt förut, de har haft fyra år på sig, omöjligt att de inte kunnat komma på något sätt att räcka över åtminstone delar av pengahögen på den tiden.

Får väl fortsätta försöka pressa på egen hand. Så mycket och så snabbt som jag klarar. Känner mig så hemskt ensam i den kampen ibland bara.

Ändå intressant att få gruppen avlade människor kallad homogen, lät nästan som att lillabror visste något om ämnet. Gruppen avlade människor är inte jättehomogen, och andelen prinsessor och före detta prinsessor är liten relativt gruppen som helhet. Vi ska inte glömma de brott som Amerikas svarta utsatts för. Sedan finns förstås alla socialdarwinistiska program från runt om i världen, men de är lite av en annan sak. De amerikanska avelprogramen är förstås över sedan länge och de inblandade döda, men de har lämnat spår som finns kvar än. Känner mig inte jätteensam i det här.

Även i fortsättningen hoppas jag mitt lilla hov är väldigt försiktiga med att delge mig information om hur unga kvinnor gjorts illa, och i synnerhet då de som gjorts illa av de själva eller av den klan jag föddes in i. Men detta borde knappast hindra dem från att ge mig min pengahög och lite insyn i deras verksamhet.

Kommentera

