Håller fast vid min punkt

Verkar som jag är lite förkyld idag. Inget dramatiskt. Släpper nog snart. Men har snorat och nyst en del. Systemuppdateringen har gått som vanligt och så också.

Fick mig skäl att seriöst tänka igenom mitt beslut att inte ställa upp på mitt lilla hovs idéer om arbetande. Verkar som att de väldigt starkt vill att jag ska ge det en chans och de verkar vilja hävda att inget läskigt kommer hända mig och så, att de respekterar att jag inte är samma typ som de trodde för några år sedan. Har verkligen försökt att omvärdera situationen, men nej, jag är fortfarande inte intresserad. Ledsen, kan inte ställa upp på det där. Spelar ingen roll hur jag tänker på det, men jag kan inte övertala mig.

Känner att det inte är någon bra idé att acceptera mitt lilla hovs idéer. Och de känslorna är inget jag tänker köra över. Hade det varit så att jag kunnat bearbeta känslorna, eller övertala mig om att det inte är något läskigt, eller så, hade det kanske gått. Men jag är inte rädd eller orolig på det sättet, är kanske snarare surig, känner mig sviken och ganska utsatt. Hade jag kännt jag haft bättre översikt över situationen kanske det varit lättare, om jag förstod vad som hände omkring mig. Även då ganska tveksamt om jag velat ställa upp. Förstår att överraskningsmomentet är lite poängen i den här leken så det är inget jag kommer få av det skälet.

Har alltid haft svårt för sociala lekar. Alltid föredragit att sitta i ett hörn och titta på. Att dras in i en komplex rollek jag inte har någon som helst översikt över känns förvirrande och olusigt. Så jag måste vidmakthålla, jag vill se det hela blåsas av.

Kommentera

