Lite uppföljning, om att försvara mig mot tramset

Kommer upp tidigt av att jag känner en våg av upprördhet svepa över mig. Mitt lilla hov har alltså ställt till det. Deras plan för mitt liv är exakt densamma som de presenterade efter jag kom hem från operationen. Inte nog med detta frontalangrepp mot min dignitet hela arbetstramset är, dessutom ska jag behöva stå ut med att de inte ändrat ett skit sedan de beblandade sig med det där trollet. Uppskattar inte det här, verkligen inte.

Kan absolut acceptera att de inte vill bränna av mer pengar och därför försöker återanvända gamla planer i den utsträckning de kan. Samtidigt har jag gjort vad jag kunnat för att trycka i dem idén att jag inte är den de alltid föreställt sig jag är, att då se att de inte ändrar sina planer är inte särskilt kul. Känns som att de inte vill erkänna att jag är jag utan istället försöker trycka in mig i deras föreberedda form och när jag inte passar pressar hårdare.

Kan, som jag skrev igår, inte ta indignationen att ringa en autistförmedlingsfirma och säga jag vill ha en praktikplats. Det skulle vara ljuga, att trycka på en magisk knapp för att jag genomskådat mitt lilla hovs trams. Få ett par sociala bonuspoäng innan jag får chansen att skälla ut dem. Som jag skrivit förut vill jag inte göra så. Till det finns två alternativ. Alternativ ett är att besöka dem, gissar att ett besök på japanska ambassaden skulla duga här, och så vänligt och bestämt som jag klarar be dem blåsa av tramset. Alternativ två är att vänta ut dem, kommer antagligen ta drygt två år till sedan ger de nog upp.

Har hittills valt att vänta. Vill inte behöva stå ut med att någon kräks lögner över mig i syfte att få mig acceptera denna indignation. Dessutom fungerar livet ganska oki som det är. Har mat på bordet och tak över huvudet. Har medmänniskor som är viktiga för mig omkring mig. Kan leva livet lugnt och tryggt. Och finner man nöje i att sitta i en park och läsa bok timmar i sträck behöver man kanske inte mycket högre ambitioner vilket som.

Så jag ska väl klargöra. Nej, jag kommer inte ringa det där samtalet. Det händer inte.

Kommentera

